Ændre consts.pas
Fra : Gert Hansen

Dato : 11-10-03 21:12

Hejsa

Jeg blev træt af at Delphi's MsgDlg funktion absolut skal være på engelsk,
så jeg fandt alt teksten til den i consts.pas og ændrede dem til dansk tekst
MEN selvom jeg har gemt ændringerne bliver det ikke brugt ved compilering.

Hvad gør jeg for at få ændringerne med???

/GertH

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 11-10-03 22:15

Gert Hansen wrote:
> Jeg blev træt af at Delphi's MsgDlg funktion absolut skal være på engelsk,

Så hent en komplet dansk runtime oversættelse her:

http://dxgettext.sf.net/

Den kræver sådan set bare at du tager gnugettext.pas fra det downloadede og
inkluderer i dit program.

Lars.

--
Freelance programmør
Delphi brugergruppen DAPUG: http://dapug.dk/

Fra : Gert Hansen

Dato : 11-10-03 23:01

Jaja. Afprøvede det.

Ganske interessant ting til nationalisering af programmer, men den
oversætter kun "mine" tekster, fx. Label, Captions, Edits osv. Den piller
IKKE ved Delphi's interne konstanter, så MsgDlg'en "Warning" vil stadig
hedde "Warning".

Kom igen.

/GertH

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 12-10-03 10:03

Gert Hansen wrote:
> [...]
> oversætter kun "mine" tekster, fx. Label, Captions, Edits osv. Den piller
> IKKE ved Delphi's interne konstanter, så MsgDlg'en "Warning" vil stadig

Ups - jeg glemte at skrive, at du skal lave følgende kald i starten af dit
program:

AddDomainForResourceStrings ('delphi');

Og her skal Delphi runtime oversættelsen så hedde delphi.mo. Så vil alle
Delphi's interne konstanter blive oversat.

Lars.

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 12-10-03 08:44

"Gert Hansen" <gert@hansen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oversætter kun "mine" tekster, fx. Label, Captions, Edits osv. Den piller
> IKKE ved Delphi's interne konstanter, så MsgDlg'en "Warning" vil stadig

Prøv at bruge "Application.MessageBox" i stedet for MsgDlg

ex.
Application.MessageBox(Pchar(DinTekst),'Advarsel',mb_OkCancel or
MB_DEFBUTTON2 or iconexclamation);

hilsen
Jørn Rasmussen

Fra : Flozzy

Dato : 12-10-03 06:32

Hej

> [...]
> MEN selvom jeg har gemt ændringerne bliver det ikke brugt ved compilering.
>
> Hvad gør jeg for at få ændringerne med???

Generelt er det en dårlig ide at ændre i de originale pas filer. Hvis du
opdaterer til en ny version, kan de alligevel blive overskrevet. Det du kan
gøre er, at kopiere const.pas til dit projekts mappe og lave ændringerne
der. Blot husk at tilføje filen til projektet f.eks. Project | Add osv., og
så rekompilere dit program.

I const.pas er der også forklaring på, at "Warning" stadig hedder "Warning,
den er en resourcestring:

unit Consts;

interface

resourcestring
SMsgDlgWarning = 'Warning';
SMsgDlgError = 'Error';
SMsgDlgInformation = 'Information';
SMsgDlgConfirm = 'Confirm';
SMsgDlgYes = '&Yes';
SMsgDlgNo = '&No';
SMsgDlgOK = 'OK';
SMsgDlgCancel = 'Cancel';
implementation

osv...

Her kan den trygt ændres. Håber det hjælper dig !?

Mvh. Flozzy