Going Web med Delphi
Fra : Henry

Dato : 11-10-03 13:04

Hej

Jeg har programmeret en del windows database applikationer i delphi gennem
en del år og er efterhånden begyndt at få en del henvendelser fra mine
kunder som gerne vil have web access til mine applikationer (databaser) -
spørgsmålet er nu, hvordan kan jeg opfylde deres ønsker om web baseret
adgang?
Kan jeg fortsætte med delphi eller skal jeg en helt anden vej?

Jeg har ikke den store viden om web applikationer så jeg skal nok starte fra
bunden.

Jeg har dog lavet et par løsninger via CGIexpert, uden jeg dog fandt det
specielt nemt at gennemskue hvad der foregik (input, forms, osv).

Forslag er velkomne.
mvh
Henrik

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 11-10-03 14:14

"Henry" <henry@nomail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har dog lavet et par løsninger via CGIexpert, uden jeg dog fandt det
>specielt nemt at gennemskue hvad der foregik (input, forms, osv).

Der har været en del artikler i The Delphi Magazine, for nogle år siden om at
generere websider dynamisk.

Så det kan gøres, og var så vidt jeg husker ikke særligt omstændingt - og idag
bør det ikke være vanskeligere.

Der bør kunne findes noget på nettet om det, f.eks. http://thedelphimagazine.com
links side og Delphi Super Page http://delphi.icm.edu.pl/ eksisterer faktisk
stadigvæk - dog er adressen ændret på et tidspunkt.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Carl Pedersen

Dato : 11-10-03 14:27

Hej Henry

Jeg har ikke den store erfaring, men har dog prøvet et par gange at vise
database indhold på web sider med delphi det er ret nemt.
En af mine inspiration kilder har været
http://www.matlus.com/scripts/website.dll
Mvh
Carl

Fra : Thor

Dato : 12-10-03 20:40

Hej Henry

Med Intraweb, som følger med Delphi 7, kan man følge samme tankegang
som når man laver alm Win32 applikationer.
Kig på

www.atozedsoftware.com/intraweb/

mvh Thomas Riedel

Fra : Henry