Override af TLabeledEdit's paint?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 10-10-03 16:23

Hej

Jeg ønsker lige at tilføje et par grafiske finesser til TLabeledEdit, men
hvordan gør jeg dette? Jeg har aldrig prøvet at override paintfunktionen før
og jeg har måske derfor også lidt problemer med at finde den?

Nogen der har en ide til hvor jeg skal lede?

MVH
Thomas

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 11-10-03 09:00

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message
> [...]
før
> og jeg har måske derfor også lidt problemer med at finde den?

Efter at have kikket en hel del linjer igennem fra diverse andre komponenter
www.torry.net fandt jeg frem til en løsning som umidlbart virker:

procedure TNEdit.WMPaint(var Message: TWMPaint);
var
C: TControlCanvas;
Begin
inherited;
C := TControlCanvas.Create;
C.Control := self.Parent;
c.pen.Color:=clBtnShadow;
c.MoveTo(self.Left,self.Top+self.EditLabel.Height+1);

c.LineTo(self.Left-self.EditLabel.Width-LabelSpacing-1,self.Top+self.EditLab
el.Height+1);
end;

MEN når jeg flytter komponenten rundt i designtime så bliver der "ikke
ryddet op efter den"...f.eks.:
http://kom.auc.dk/~tejo03/fejl%20i%20oprydning.jpg
Der har jeg flyttet komponenten 4 gange ned af på formen og man kan se at
den streg jeg tegner i ovenstående kode står tilbage...Hvordan rydder jeg op
efter den?

MVH
Thomas