overstyre funktion
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 09-10-03 08:22

Hej

Kan jeg lave min egen StrToFloat funktion også overstyre den, som findes
standard i Delphi ?

Michael

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 09-10-03 16:50

Michael Vilhelmsen wrote:
> Kan jeg lave min egen StrToFloat funktion også overstyre den, som findes
> standard i Delphi ?

Ja. Hvis du laver din egen funktion, er der to funktioner - din og Delphi's,
og du kan selv vælge, hvilken du vil bruge.

Hvis du vil erstatte Delphi's egen, bliver det kompliceret - og det er ikke
noget, som Delphi selv understøtter. Det kan absolut ikke anbefales - men
kig på THook i sourcekoden til http://dxgettext.sf.net/, hvis du vil videre
den vej.

Hvorfor vil du erstatte StrToFloat? Er du sikker på, at det, du vil, ikke
kan løses på anden vis?

Lars.

--
Freelance programmør
Delphi brugergruppen DAPUG: http://dapug.dk/

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 09-10-03 19:39

Jo, det kan godt løses på enden måde.

Jeg tænkte bare, at hvis jeg kunne lave min egen StrToFloar procedure (som
hedder StrtoFloat), så behøvede jeg ikke finde alle de steder i programmet,
hvor jeg bruger den.

Men GReplace kan jo gøre det for mig.

Så det var bare en tanke....

Ellers tak,