Bøger/websites om udvikling af Windows ser~
Fra : Mads

Dato : 23-10-03 11:10

Hej

Jeg skal udvikle en windows 2000 service.
Jeg har undersægt emnet lidt, og kommet frem til at jeg sandsynligvis skal
bruge C++.
Jeg har dog ikke den store erfaring med C++.
Min programmeringserfaring er begrænset til Java, Visual Basic, Delphi, og
simpel C på linux kommando linie niveau.

Derfor søger jeg en god bog og/eller website omkring udvikling af windows
services i MS Visual C++.
Derudover må de gerne dække programmering af et status GUI til servicen.
Hvad kan anbefales?

Venlig hilsen
Mads

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-03 16:01

Den Thu, 23 Oct 2003 12:09:37 +0200 skrev Mads:
> [...]
>Min programmeringserfaring er begrænset til Java, Visual Basic, Delphi, og
>simpel C på linux kommando linie niveau.

Hvis du er bedre til VB, hvorfor bruger du så ikke den, den laver al det
specielle kode for dig, så du kun behøver fylde indholdet i OnStart og
OnStop funktionerne?

Mvh
Kent
--
IE is the only thing capable of making Netscape look good
- D. Spider in comp.os.linux.advocacy

Fra : A. Sporring

Dato : 24-10-03 21:57

Mads <mads@iname.com> skrev:
> [...]
>services i MS Visual C .
>Derudover må de gerne dække
>programmering af et status GUI til servicen.

Fandt du en god artikel der forklarer hvordan? Evt. Så kan du kigge
msdn samples til VC++ 6.0 og søg efter 'service' Der fandt jeg
'Service Sample: Create and Install a Service'

Hvis du støder på en god artikle eller evt. et godt C++ event så send
mig lige en email, så kan jeg tage det med på www.udvinfo.dk

/Asger

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 25-10-03 19:13

Det var da ellers et ok site, er det noget du har med at gøre?