Svingende signalstyrke på WiFi
Fra : Uni Bull

Dato : 29-10-03 20:54

Hejsa.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om mit interne 11g-kort (MiniPCI) "yder"
tilfredsstillende.
http://uni.bull.homepage.dk/diverse/SN-forhold.gif er en graf.
Grafen viser 30 minutters signal-/støjforhold. 30 minutter hvor der ingen
fysisk (menneskelig) aktivitet har været omkring hverken bærbar eller AP.

Generelt ligger SN-forholdet på ca. 30-35dB, men i korte perioder falder den
ned til omkring 15-20dB og enkelte gange *meget* længere ned...
Det er måske kosmetik, men er dette en "normalt" scenarie?
--
Uni Bull
København K

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 30-10-03 00:53

Uni Bull wrote:

> [...]
> fysisk (menneskelig) aktivitet har været omkring hverken bærbar eller AP.

Og du har ikke en nabo med en mikrobølgeovn?

Fra : Uni Bull

Dato : 30-10-03 18:07

Niels Elgaard Larsen wrote:

> Og du har ikke en nabo med en mikrobølgeovn?

Jeg skal ikke gøre mig klog på mine naboer dispositioner ud i køkkenudstyr

Men jeg vil snarligt lave et forsøg med min egen...