Udvidelse af traditionelt netværk med et t~
Fra : Holle

Dato : 24-10-03 21:06

Hej

Jeg har et velfungerende netværk via kabler. Bruger WebSpeed, D-Link 604
Router, 2 stationære PC samt en bærbar.

Kan jeg udvide det netværk med en trådløs del ?

Hvis ja, skal jeg blot koble et Accesspoint til routeren med et kabel, sætte
et trådløs netkort i den bærbare og så kører det eller ?

På forhånd tak - MVH Holle

Fra : Jan Bachman

Dato : 24-10-03 22:03

>Hvis ja, skal jeg blot koble et Accesspoint til routeren med et kabel, sætte
>et trådløs netkort i den bærbare og så kører det eller ?

Ja

/Jan

Fra : Holle

Dato : 24-10-03 22:55

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> skrev i en meddelelse

> Ja
>
> /Jan

Tak - Alletides - nogle anbefalinger m.h.t. modeller samt valg af 11/22/55 ?

Holle

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 25-10-03 05:12

Holle wrote:

> Tak - Alletides - nogle anbefalinger m.h.t.

Tja, jeg bruger mest Prism/Orinoco kort, men det er mest fordi jeg er sikker
på, de virker med Linux. Men hvis jeg skulle købe nu, ville jeg sørge for
at få et accesspoint med indbygget switch og printerport. Det koster måske
100 kr mere, men det er hurtigt tjent hjem i sparet strøm og jeg vil godt
betale lidt for at have færre kabler.

> modeller samt valg af 11/22/55

22Mbit er et hack, som man ikke kan regne med at bruge i fremtiden. Til
samme pris ville jeg vælge 22Mbit fremfor 11Mbit, men jeg ville ikke betale
mere for det.

54 vs. 11 Mbit er et spørgsmål om pris. Hvis du har brug for at flytte en
masse filer mellem den bærbare og den stationære, der 54Mbit vejen frem.

Men hvis du primært bruger den bærbare til at surfe over en ADSL
forbindelse, skal du regne med at at inden du kan købe en 8 MBit Adsl (som
max er hvad man kan få gennem en 11Mbit 802.11b) for menneskepenge så er
alle WiFi kort blevet fire gange billigere. Mao, du skal så højst betale
25% mere for et 802.11g kort.

Dertil kommer at 54Mbit kortene har kortere rækkevidde ved fuld båndbredde,
så hvis du ikke regner med at være i samme rum som access-pointent ...

Fra : Holle

Dato : 25-10-03 07:11

Mange tak for svarene

Fra : anders majland

Dato : 27-10-03 14:04

> Dertil kommer at 54Mbit kortene har kortere rækkevidde ved fuld
> båndbredde, så hvis du ikke regner med at være i samme rum som
> access-pointent ...

Ikke ifølge 3com's specifikationer på deres officeconnect og xjack
pccard.

Man får større båndbredde over samme aftsand med 11g i forhold til 11b.

I mit hus med AP i det ene hjørne kommer jeg ikke ned på 11mbit nogen
steder i huset

Se også mine indlæg "3com *.11 AP og pccard klient med x-jack antenne &
Test af 3com 11g ap og 11g pccard med xjack antenne"

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid