/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Fejlsøgning/udbedring på VPN
Fra : Niels Henrik Egebjer~


Dato : 23-10-03 19:25


Hej NG

I forbindelse med en VPN-forbindelse mellem en Cisco hardware-klient
(placeret i nord-sverige) og en VPN3005 (i dk) oplever jeg en sjælden gang
at forbindelsen bliver dårlig. Det opleves ved dårlige svar-tider.
Yderligere kan det ses på en (måske lidt primitiv) overvågningsmaskine som
står og pinger en gang hvert 20. sek. til hardware-klienten. Den går op på
en fejl-procent omkring 20, hvor den normalt ligger omkring 2. Forbindelsen
er hele tide oppe på concentratoren.

Teleselskaberne i begge ender melder om fejlfri forbindelser og derfra er
der ikke så meget mere at stille op (eller hvad?)

SPM:

- Hvordan kan man fejlsøge i dette scenarie?
- Kan man gøre noget for at løse problemet? (ud over at købe linier for en
bondegård!)


mvh
Niels Henrik








 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste