Wireless PCMCIA med ekstern antenne?
Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 23-10-03 18:36

Hej,

Nogen der kender et 802.11b wireless PCMCIA kort med mulighed for
tilslutning af en ekstern antenne?

USB enheder kan IKKE bruges...

Mvh.
Mikkel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-03 21:03

"Mikkel Andreasen" <news@mikkelandreasen.com> wrote in message
> Hej,
>
> Nogen der kender et 802.11b wireless PCMCIA kort med mulighed for
> tilslutning af en ekstern antenne?

Jeg så fx dette Zyxel forledes´n:

http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=96

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 23-10-03 23:26

SPændende .... kikker på det!

/mikkel

Fra : Martin K

Dato : 24-10-03 02:41

> Nogen der kender et 802.11b wireless PCMCIA kort med mulighed for
> tilslutning af en ekstern antenne?

Orinocco har et , og jeg tror det er det bedste trådløse netkort der til
dato er lavet- kan klart anbefales.
find det her http://www.nowire.se/eng/main.htm
http://www.nowire.se/eng/sidor/prod/pcc.htm

/Martin

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 24-10-03 10:25

Se, det ser RIGTIG godt ud! Mange tak! Ved du tilfældigvis hvilken form for
stik der sidder til den eksterne antenne?

/mikkel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-03 14:46

> Se, det ser RIGTIG godt ud! Mange tak!

Hvorfor ser det RIGTIGT godt ud, i forhold til fx zyxel´s ?

> Ved du tilfældigvis hvilken form for
> stik der sidder til den eksterne antenne?

Man tager en lille klap af, og så kan der tilsluttes en antenne. ved ikke
hvilken... men bestemt stabilt kan det da aldrig være med selve antennen
stikkende ud, samt kabel til ektern antenne også.. i zyxel, kan den tages
af, og adabter fra kort til antenne følger med.

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 24-10-03 17:15

Jeg ved ikke om det ser bedre ud end zyxels, men firmaet bag hjemmesiden var
hurtige til at svare på de spørgsmål jeg havde, og det tæller som et plus i
min bog...
God weekend
Mikkel

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-10-03 18:26

Samme produkt sælges under navnet Avaya, bl.a. i bilka

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 25-10-03 04:48

Mikkel Andreasen wrote:

> Se, det ser RIGTIG godt ud! Mange tak! Ved du tilfældigvis hvilken form
> for stik der sidder til den eksterne antenne?

På DIKU købte vi ca 10 Orinoco kort.
Det er vel 4-5 år siden. Lucent Acesspoints bestod af en kasse, hvor der
kune sættes et eller to Orinoco kort i. Der fulgte så en ekstern antenne
med til kortene i Accesspointet.

Jeg overvejede på et tidspunkt at eksperiementere med retningsbestemte
antenner (Pringles dåser og Kaptain tomat dåser). Jeg fandt et sted, der
ville sælge mig de der stik--For $75. Jeg var rystet.

Men måske er det bedre nu

--
Niels