Trådløst netværk - råd ønskes.
Fra : Jesper2300

Dato : 18-10-03 23:16

Hej.

Vi er 3 gutter i samme opgang som har planer om at dele en 2 megabit ADSL-
forbindelse.
Selve forbindelsen er i en stue lejlighed. Den 2. person bor på 2. sal, og
jeg selv bor på 3. sal.

Det indkøbte hardware i stuen er Zyxel Zywall 2WE samt en antenne.

Jeg har så tænkt mig at købe en

ZyXEL ZyAIR B-220
Type: Wireless Network Interface Card
Speed: 11Mbit/s
Standard: IEEE 802.11b WLAN
Interface: USB

Har i nogen ide om det burde kunne lade sig gøre i en alm. murstensejendom ?

Kan man evt. sætte en repeater eller et ekstra accesspoint op på 2. sal hvis
signalet kan nåes derfra, men ikke kan på 3. sal ?

P.f.t. Jesper

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 19-10-03 06:58

Køb f.eks usb netværkskort, der kan man kan flytte rundt med antennen
Der kan være stor forskel bare med at flytte antennen 10cm.

Lars (København nord)
========Husk at slette FJERNES ved svar=========
complexFJERNES@pc.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-10-03 10:21

"Jesper2300" <tjNOSPAM@knus.dk> wrote in message
> [...]
> jeg selv bor på 3. sal.
>
> Det indkøbte hardware i stuen er Zyxel Zywall 2WE samt en antenne

Hvad er det for en antenne, og hvordan havde du tænkt dig at placere denne?

Mit bud var, hvis det var muligt at montere den udendørs, og så rette den
opaf mod 3 sal, og en lille smule ind, så signalet kommer 2-3 meter ind i
lejligheden på 3 sal... For signalet kan meget nemmere føres igennem luften,
ind op igennem etagernerne.

Men ellers burde det vel kunne lade sig gøre at få forbindelse oppe på 3.
..

> Jeg har så tænkt mig at købe en
>
> ZyXEL ZyAIR B-220
> Type: Wireless Network Interface Card

ifl Zyxel er det en meget lille kompakt USB adabter?

> Interface: USB
>
> Har i nogen ide om det burde kunne lade sig gøre i en alm. murstensejendom
?

tror ikk med en sådan lille kompakt usb adabter... så skal der i hvertfald
en forlænger usb kabel til, så den kan flyttes.

jeg ville nok personligt vælge en Ethernet adabter,

http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=81

> Kan man evt. sætte en repeater eller et ekstra accesspoint op på 2. sal
hvis
> signalet kan nåes derfra, men ikke kan på 3. sal ?

Det ser ikke ud til at zyxel har sådanne produkter... jeg mener dlink har
nogle repeatere, men det fungere vist kun med deres egne produkter.

Alternativt, kunne man jo også trække kabler

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 20-10-03 02:16

Jesper2300 wrote:

> [...]
> Interface: USB
>
> Har i nogen ide om det burde kunne lade sig gøre i en alm. murstensejendom

Det kommer nok mest an på gulvene.
Hvis det er træ og puds går det nok.
Hvis det er jernbeton er det skidt.

> Kan man evt. sætte en repeater eller et ekstra accesspoint op på 2. sal
> hvis signalet kan nåes derfra, men ikke kan på 3. sal ?
Ja, det kan man godt.
Men, hvis du har et USB kort med en fornuftig antenne går det nok. I alt
fald hvis du er circa ovenover accesspointet.