Spørgsmål om 3Com Officeconnect cable/DSL ~
Fra : Daniel Jespersen

Dato : 16-10-03 09:53

Hej NG

Jeg overvejer at skifte min D-link 604 ud med en 3com, da d-linken ikke er
så stabil igen. Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber at få svar på:

Kan 3com'en håndtere filoverførsel over messinger ?
Jeg har en server stående, understøtter 3com'en local-loop-back ligesom
D-link'en gør ?
Er den stabil ?

Mvh

Daniel

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 16-10-03 11:23

"Daniel Jespersen" <nospam@ozon.lir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan 3com'en håndtere filoverførsel over messinger ?
> Jeg har en server stående, understøtter 3com'en local-loop-back ligesom

Jeg har en 3Com den er *meget* stabil og mine 3 servere der står bag den
kører uden problemer (web, FTP og MOH:AA)
Den er nem at sætte op og kan forwarde de porte der er brug for både som
range og individuelle porte...

Kan kun give den de varmeste anbefalinger, man får meget for pengene. Men
dog ikke prof. grej...

mvh
Thomas Nørgaard

Fra : Daniel Jespersen

Dato : 16-10-03 12:00

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kører uden problemer (web, FTP og MOH:AA)
> Den er nem at sætte op og kan forwarde de porte der er brug for både som

Men kan du også tilgå f.eks. din egen webserver ved at skrive.
http://din-offentlige-ip ?

Mvh
Daniel

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 17-10-03 13:29

> "Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message
>
> Men kan du også tilgå f.eks. din egen webserver ved at skrive.
> [...]
Ja, det er det jeg gør fra min hjemmeside når jeg skal bruge filer der
ligger på min egen webserver (min hjemmeside er hosted "ude i byen")
Den kan desuden også bruge triggers (eller hvad man nu kalder det) dvs. hvis
der f.eks. kommer udgående trafik på port XXXX så åbner den for indgående
trafik på port YYYY og forwarder denne trafik til den maskine du har bedt
om.
Derudover har den også en lille firewall indbygget, hvilket giver lidt
ekstra sikkerhed.
Den har et nemt brugerinterface der er browser baseret.
Du kan definere rettigheder for de enkelte maskiner der er tilsluttet og den
understøtter Statisk ip, dynamisk ip, PPPoE og PPTP som "tilslutningsform"
hvilket gør at den kan bruges næsten uanset hvilken udbyder du har. Den kan
clone MAC adresser eller du kan selv vælge hvilken MAC adresse den skal
have. Hvilket kan være praktisk hvis din udbyder bruger MAC adressen til at
identificere brugeren.
Du kan sætte den op til at tillade fjernadministration (dvs. du kan pille
ved den hvis du er ovre hos en af dine venner)
og jeg kunne blive ved i lang tid....
Men som sagt: et godt køb. Jeg giver den ***** (ud af 5)
Du kan se bedømmelserne af den på edbpriser.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Daniel Jespersen

Dato : 17-10-03 15:12

Tak for alle svarende.

Jeg har lige fået den hjem og jeg er ganske godt tilfreds med den. Jeg
flashede den så jeg var sikker på at det var den nyeste firmware der var i
den. Jeg er ganske overrasket over at den understøtter local loopback, og at
den kan klare video og filoverførsel via messinger helt uden at åbne porte,
for jeg har læst mig til at det var noget man selv skulle ordne.

Mvh

Daniel