Switch - hvilken?
Fra : Ukendt

Dato : 15-10-03 23:42

Hej

Jeg leder efter en semi-professionel switch som kan leve op til 100mbit
transmission. Jeg har mine dokumenter liggende på én maskine, og det er
ret irriterende kun at overføre med 20mbit (50mbit er set) mellem
stederne pga. switchen (krydset kabel går pænt meget hurtigere).

Men derfor har jeg kigget på flg. switche:

Allied Telesyn:   AT-FS716 (int. strømforsyning lader det til - betyder
det også blæser?)

D-Link:      DES-1016R+ (med blæser)
      DES-1016D (skriver det er workgroup switch, men hvis der ikke er
blæser, kan jeg så regne med at den yder det samme som DES-1016R+
modellen (tænk på at der er mulighed for udvidelse med fiber))

3-Com:      3C1670108 (3Com® OfficeConnect® Switch 8 with Gigabit Uplink)
      3C16470 (3COM Baseline 16 Port)

Hvilken af ovenstående kan i anbefale?

Switche med blæsere har de generelt bedre performance end dem uden eller
er det blot et spørgsmål om int. eller ext. strømforsyning

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-10-03 00:18

On Thu, 16 Oct 2003 00:41:42 +0200, "64bit[at]mailme[dot]dk"
<"64bit[at]mailme[dot]dk"> wrote:

> Allied Telesyn:   AT-FS716 (int. strømforsyning lader det til
> - betyder det også blæser?)

En FS716 har ingen blæser, heller ikke den med intern PSU. (FS716
er tre forskellige produkter). Jeg har ikke oplevet nogen proble-
mer med dem, heller ikke mht. performance.

Men man får selvfølgelig, hvad man betaler for, dvs. en unmanaged
L2-switch.

> Switche med blæsere har de generelt bedre performance end dem uden

Helt så generelt kan man ikke sige det.

> eller er det blot et spørgsmål om int. eller ext. strømforsyning

Nej.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 16-10-03 15:21

Hej Preben.

Jeg kan varmt anbefale Zyxel's switche - har brugt dem såvel privat som tikl
professionelle løsninger - Du skal se langt efter et lignede
pris/ydelsesforhold.

/Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-03 17:13

> Jeg kan varmt anbefale Zyxel's switche - har brugt dem såvel privat som tikl
> professionelle løsninger - Du skal se langt efter et lignede
> pris/ydelsesforhold.

Hvad er der galt med netværksproducenterne? De oplyser ikke back-plane
på deres SOHO-serier! Hvorfor ikke - jeg er da stadig interesseret i den
oplysning selvom den måske ikke er noget at prale af. Tag selv zyxel, de
oplyser back-plane på 3.2Gbps på Dimension ES-1016, men ES-108 er der
ikke nogen oplysninger på.

Hmm.

Mvh / Preben

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-10-03 21:20

On Fri, 17 Oct 2003 18:13:08 +0200, "64bit[at]mailme[dot]dk"
<"64bit[at]mailme[dot]dk"> wrote:

> Hvad er der galt med netværksproducenterne? De oplyser ikke back-plane
> på deres SOHO-serier! Hvorfor ikke

Det er fordi backplane-hastighed på SOHO-switche ikke er en
konkurrenceparameter.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 04:40

> Det er fordi backplane-hastighed på SOHO-switche ikke er en
> konkurrenceparameter.

Ja, men derfor ville jeg gerne vide hvad den var alligevel! Og så derfor
kunne forstå hvorfor ens switch maksimalt overfører 50mbit og ikke
200mbit full duplex som der jo så flot står på pakken at den gør!

Mvh / Preben

Fra : Knud

Dato : 18-10-03 10:36

64bit[at]mailme[dot]dk wrote:

> [...]
> kunne forstå hvorfor ens switch maksimalt overfører 50mbit og ikke
> 200mbit full duplex som der jo så flot står på pakken at den gør!

Et tysk tidsksrift C'T lavede sidste år en test af billige soho switche
5-8 porte.
De kunne alle overføre maximal transfer rate mellem alle porte på en
gang dvs.
4 port = 2*22 Mbyte/s
8 port = 4*22 Mbyte/s
Dvs. backplane er ikke begrænsnigen på små switche, de er stort setalle
med 1 ic med samtlige funktioner i.

Det stemmer fint med det har prøvet på 3 forskellige 5 og 8 ports.

Når man ikke altid få max rate skyldes det ofte mangler i drivere / OS.

Det kunne være lidt spændende med switche som indbygget i routere, det
ville være fristende at lade controlleren klare det i SW.

Har prøvet med en NorthQ ingen problemer med full backplane rate.
Ovenstående inderholder en ARM7 kontroller.

Knud