Kan ikke få netværk til at virke i XP.
Fra : Søren og Dorte Hanse~

Dato : 13-10-03 20:32

Hej

Jeg har to computere, som jeg gerne vil have i netværk.
Umiddelbart kan jeg ikke få det til virke i XP.
Jeg har tidligere prøvet med 98 på den ene computer og så XP på den anden.
Det virkede heller ikke.
Jeg har tidligere haft den ene med 98 i netværk med en anden computer, men
efter den er blevet formateret, så kan den hverken komme på Internet eller
netværk.

Er der en der har et bud på det, fordi jeg har ikke synderlig meget forstand
på det??

Hilsen Søren

Fra : Jens

Dato : 13-10-03 20:38

"Søren og Dorte Hansen" <dorte_soren@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en der har et bud på det, fordi jeg har ikke synderlig meget
forstand
> på det??

Der mangler lidt info om hvilken netforbindelse og hvilket udstyr der bruges
mellem pcèr og nettet. ?

Mvh Jens

Fra : Søren og Dorte Hanse~

Dato : 13-10-03 20:49

Mit endelige mål med netværkket er sådan set kun et netværk mellem
computerne. Internettet er lige meget.
Men jeg har en eller anden Hub, som jeg har sat imellem computerne.
Burde det så ikke virke fint. Det er i hvert fald bare det jeg har gjort
tidligere, hvor det har virket.

Fra : Jens

Dato : 13-10-03 20:59

> [...]

> Men jeg har en eller anden Hub, som jeg har sat imellem computerne.
> Burde det så ikke virke fint. Det er i hvert fald bare det jeg har gjort

Begge maskiner skal have samme arbejdsgruppe.

Give begge maskiner en fast ip, den ene 192.168.1. 10, den anden
192.168.1.11,
subnet = 255.255.255.0, gateway = den anden pc`s ip, del en mappe på hver,
og i w98 aktiver fildeling. (en knap under hvor du angiver indstillinger for
netjortet tcp/ip protokol.)
Xp skal have åbnet gæstekontoen i kontrolpanelet.

Efter en dagstid kan du lukke gæstekontoen på xp igen, så husker den de
brugere som har været inde på delingerne, og du slippe for "ukendte" gæster.

det er vist det hele.

Mvh Jens

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 13-10-03 21:08

> Efter en dagstid kan du lukke gæstekontoen på xp igen, så husker den de
> brugere som har været inde på delingerne, og du slippe for "ukendte"
> [...]

Jeg har 2 pc-ere med XP Pro. Disse har kørt i lang tid.
Jeg prøve at deaktivere min gæste-konti og pludselig ville pc-erne have en
adgangskode når jeg skulle have adgang til drev på den anden pc. Hvorfor?

Fra : Jens

Dato : 14-10-03 07:09

"JSH (9800)" <jstenbakFJERNDETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har 2 pc-ere med XP Pro. Disse har kørt i lang tid.
> Jeg prøve at deaktivere min gæste-konti og pludselig ville pc-erne have en
> adgangskode når jeg skulle have adgang til drev på den anden pc. Hvorfor?

Du kan bare skrive det brugernavn og pass du bruger til at logge på xpèn med
lokalt.
Det skyldes at den eneste konto som kan bruges jo bliver deaktiveret.
Alternativt opretter du på begge maskiner samme bruger og pass.

Mvh Jens

Fra : Søren og Dorte Hanse~

Dato : 13-10-03 21:10

Begge computere kører så med XP i øjeblikket.
Computerne kan godt se hinanden, men så kan de heller ikke mere.
Jeg kan ikke komme ind på den anden computer og se hvad den deler.
Det er lidt mærkelig.

Fra : Jens

Dato : 14-10-03 07:12

> [...]

> Computerne kan godt se hinanden, men så kan de heller ikke mere.
> Jeg kan ikke komme ind på den anden computer og se hvad den deler.

Nej, det betyder bare at der enten ikke er delt en mappe på maskinen, eller
at du ikke har aktiveret gæstekontoen.

Eller at du ikke har givet din egen konto lov at se delingen, via deling -
tilladelser / tilføj bruger.

Mvh Jens

Mvh Jens

Fra : John

Dato : 14-10-03 11:01

Prøv at kikke på dette link http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/xp.htm
Det hjalp mig, med 3 pcér og en rounter.

John

Fra : Jens

Dato : 14-10-03 11:27

"John" <jbodilsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at kikke på dette link
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/xp.htm
> Det hjalp mig, med 3 pcér og en rounter.

IPX er et unødvendigt tøsetricks

Mvh Jens