Opsætning af Linksys Wireless Router og Pr~
Fra : Morten Lind Jakobsen

Dato : 11-10-03 19:17

Hej.

Kunne nogle af jer kloge hoveder hjælpe mig med opsætningen af en Linksys
Wireless Router type WRT54G.
Jeg har en TDC ProAccess ADSL forbindelse med standard Speedstraem Router.
Linksys Routeren kører fint på virksomhedens netværk men når jeg tager den
ned hjem kan jeg ikke få hul igennem til internettet. Jeg kan godt komme i
kontakt med Routeren og jeg får tildelt en ip adresse.

Mvh
Morten

Fra : Jens

Dato : 11-10-03 21:25

"Morten Lind Jakobsen" <m.l.jakobsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ned hjem kan jeg ikke få hul igennem til internettet. Jeg kan godt komme i
> kontakt med Routeren og jeg får tildelt en ip adresse.

Du skal nok enten release din ip hos tdc inden du tager den hidtidige
pc/router af nettet, og sætter den nye på, eller kopiere macadressen over i
den nye router.

Mvh Jens

Fra : Morten Lind Jakobsen

Dato : 11-10-03 22:20

Tak for svaret.

Kan du beskrive nærmere hvordan jeg gør det.

Mvh
Morten

Fra : Jens

Dato : 11-10-03 22:23

"Morten Lind Jakobsen" <m.l.jakobsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du beskrive nærmere hvordan jeg gør det.

Hvilket ?
Releaser eller kopierer mac adressen ?

Mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 11-10-03 22:33

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Releaser eller kopierer mac adressen ?

(Skulle lige finde manualen.

Under fanen "system" kan du indtaste en anden mac adresse.
Hvis du her fiver den den mac adresse som din udbydders dhcpserver kender
dig med, vil du få den ip du havde på den tidligere tilsluttede enhed.

Hvis det er din pc med xp eller w2k, kan du i star kør skrive "cmd" , og
bagefter i "dosboksen" skrive "ipconfig /all" , der kan du se hvilen MAC
adresse din pc har.

Er det en router findes den sikkert under status som WAN mac adresse.

Mvh Jens