Langsomt netværk
Fra : Michael Peuker

Dato : 11-10-03 13:44

Mit net består af en router (Netgear) og 3 PC'er samt en HP printer.

PC. nr. 1 P4 2,6GHz Win 2000
PC. nr. 2 Athlon 500 MHz Win XP
PC. nr. 3 Athlon 500 MHz Win XP

PC 1 er en evighed om at oprette forbindelse til PC 2 og 3 samt at
printe, med en evighed mener jeg omkring 1 minut. Det er dog kun
med Win 2000. med Win XP installeret på PC 1 er der ingen ventetid.

Alle PC'er får deres IP af routeren, jeg har prøvet med faste IP'er men
det gør ingen forskeld.

På min gamle computer (P3 733MHz) var problemet det samme, også
da jeg havde en TDC router. Så jeg forstiller mig, at jeg der er et eller
andet jeg gør forkert med Win 2000.

Jeg håber der er en der har et godt råd.

Mvh. Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-10-03 19:31

Michael Peuker skrev
> [...]
> andet jeg gør forkert med Win 2000.
>
> Jeg håber der er en der har et godt råd.

Vær opmærksom på at XP har en indbygget firewall, der godt kan give dig grå
hår i hovedet.
PC' er med andre OS, skal have windows logon, ellers vil firewall'en på XP
skabe sig og ingenting virker eller virker dårligt.

Prøv at leg lidt med det.

Hilsen
Michael