fast ip til pc lan ??
Fra : RS

Dato : 11-10-03 12:23

Hejsa

Hvordan kan jeg sætte min pc til at få en fast ip istedet for at den får den
tildelt
fra routeren ?, og så stadig komme på nettet ??

Renè

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-10-03 13:11

"RS" <rejs2003@hotmail.com> wrote in message
> [...]
den
> tildelt
> fra routeren ?, og så stadig komme på nettet ??

Du sætter routeren til kun at tildele Ip adresser ud i et bestemt område. Fx
fra 192.168.1.100 og opefter..

og så sætter du en fast ip adresse på din maskine, som ligger under dette,
fx 192.168.1.23 og så sætter gateway og DNS op, så du kan komme på nettet.
Gateway skal være adressen som routeren har.. Denne burde du også kunne
ændre.

Fra : RS

Dato : 11-10-03 15:12

cool takker for hjælpen