Kabel længde
Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 09-10-03 19:24

Jeg har netop købt en (billig) router/schwitc.
Koblet 2 maskiner på.
Den ene, på 1 meter kabel kører.
Den anden på 10 meter kabel kører ikke.
Den der kører flyttes til 10 meter kabel, kører så ikke.
Kablet på 10 meter virker godt nok når man går direkte på
modemet.

hmm, hvad har jeg gang i ?

Jan

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 09-10-03 19:48

On Thu, 9 Oct 2003 20:23:31 +0200, "Jan & Lisbeth" <mail@mail.dk>
wrote:

> [...]
>Den der kører flyttes til 10 meter kabel, kører så ikke.
>Kablet på 10 meter virker godt nok når man går direkte på
Det ene kabel er krydset, det andet er ikke...

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 09-10-03 19:52

> [...]
> Den der kører flyttes til 10 meter kabel, kører så ikke.
> Kablet på 10 meter virker godt nok når man går direkte på

Det lyder som om du bruger et forkert kabel, 10 meter kabel er ingen ting.
Man kan køre på til 300 meter.

Hvordan har du sat tingene sammen? Er det ADSL forbindelse du har ? Hvad er
det for et modem du omtaler?

Mvh
allan

Fra : Msp

Dato : 10-10-03 00:30

> Man kan køre på til 300 meter.
Siden hvornår kan man køre 300 meter på et utp-kabel.
Jeg tror du mener 100 meter.

MP

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-10-03 00:36

"Msp" <mogens@s-pedersen.tandløsdk> wrote in message
> Siden hvornår kan man køre 300 meter på et utp-kabel.
> Jeg tror du mener 100 meter.

Tjaa, jeg har da prøvet at køre på 300m

Intel kunne godt få link, hente filer over netværk og internet osv.. dog med
pakketab.. 3com netkort, kunne ikke få link

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-10-03 09:45

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

> "Msp" <mogens@s-pedersen.tandløsdk> wrote in message
>
> Tjaa, jeg har da prøvet at køre på 300m
>
> Intel kunne godt få link, hente filer over netværk og internet osv..
> dog med pakketab.. 3com netkort, kunne ikke få link

Standarden sger 100 meter for ethernet. alt over 100 meter er rent held.

mvh
Lars Christensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-10-03 20:00

Jan & Lisbeth wrote:
> [...]
> Den der kører flyttes til 10 meter kabel, kører så ikke.
> Kablet på 10 meter virker godt nok når man går direkte på

At kablet er krydset - det skulle det ikke have været - det bruger man,
når man kører uden router/switch.......

Hvis du har en ledig uplink-port, så kan du redde den ved at flytte det
krydsede kabel derover - så krydser uplink-porten tilbage igen.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 10-10-03 14:47

Jan Vestergaard <jan@jve.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f85b042$0$94881$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> At kablet er krydset - det skulle det ikke have været - det bruger man,
> når man kører uden router/switch.......

Tidligere kørte jeg direkte fra ADSL modem til PC med 10m kablet ingen
problem.
Nu har jeg bare "puttet" router/switch indimellem.
Mig bekendt har jeg ingen krydsede kabler med i spil.
Måske er det bare WIN98SE's DHCP indstillinger jeg ikke har fået
lavet ordentligt. Damm.

Jan

Fra : JN

Dato : 10-10-03 15:17

> Måske er det bare WIN98SE's DHCP indstillinger jeg ikke har fået
> lavet ordentligt. Damm.
>
> Jan

Juhu, winipcfg, frigiv og forny.
Nu kører det.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-03 22:58

"Jan & Lisbeth" <mail@mail.dk> wrote in news:bm48rt$gc$1@sunsite.dk:

> [...]
> Den der kører flyttes til 10 meter kabel, kører så ikke.
> Kablet på 10 meter virker godt nok når man går direkte på

Der er to muligheder, enten så er det ene kabel krydset. Eller også såhar
du sat en switch eller en hub til din ADSL router, og at den kræver at du
skal trykken en knap ind på den der gør at den kører som 'node' i dit
netværk. Du finder den typisk på bagsiden en routeren.

Det gør at routeren sender al trafikken videre til Switch/hub som så
tager sig af delingen.

Tom Madsen

Fra : Msp

Dato : 10-10-03 00:31

> [...]
> netværk. Du finder den typisk på bagsiden en routeren.
>
> Det gør at routeren sender al trafikken videre til Switch/hub som så

Hvilken switch / hub er det der kan tildele ip' er ??

Mogens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-10-03 00:38

"Jan & Lisbeth" <mail@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Den der kører flyttes til 10 meter kabel, kører så ikke.
> Kablet på 10 meter virker godt nok når man går direkte på

Er det noget kabel du selv har lavet? og hvad er det for et modem det virker
på?

Kunne jo være du lige skulle tjekke hvordan du har samlet connecterne, hvis
du selv har lavet kablerne... hvis det så er lavet forkert, og modemmet
kører 10base-t så virker det, da det ikke er lige så krævende som 100base-tx

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 10-10-03 14:50

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Yjmhb.3168$bj1.1430@news.get2net.dk...
> [...]
> du selv har lavet kablerne... hvis det så er lavet forkert, og modemmet
> kører 10base-t så virker det, da det ikke er lige så krævende som

Det er købte kabler, samme som vi bruger på arbejde til ethernet.
Kan man tvinge en 100mbit til at køre 10 mbit (win98se) ?

jan