Loss til gameservere
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 08-10-03 20:05

Jeg har et problem med min CyberCity linie som jeg ellers er ret godt tilfreds med. Eftersom de supportere jeg har talt med ikke er så kvikke (jeg har nok været uheldig) prøver jeg her:

Når jeg spiller Counter-Strike har jeg packet loss på 10-20% på alle servere. Hvis jeg starte en normal prompt og pinger, har jeg ingen problemer om mine pingtider er ganske normale. Jeg går ud fra at forskellen evt. er størrelsen på de pakke ping.exe og mit CS sender.

Eftersom det er alle servere jeg har loss på, må jeg vel formode at det er min linie. Jeg har en Zyxel ATM router fra CC og har prøvet at stille lidt på Link speed på mit netkort, men det giver ingen forskel.

Er der nogen der kan give mig råd til hvordan jeg kan fejlsøge på dette problem? Jeg har selvfølgelig resat routeren til std. og alt det der, men jeg aner ikke hvordan jeg skal komme videre...

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-10-03 19:53

Stig Meyer Jensen (stig@mine_3_initialer.dk) skrev:

> [...]
> problemer om mine pingtider er ganske normale. Jeg går ud fra at
> forskellen evt. er størrelsen på de pakke ping.exe og mit CS sender.

Jeg har samme problem hos Tele2.
Har ikke kunne finde en forklaring

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 10-10-03 11:02

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Jeg har samme problem hos Tele2.
> Har ikke kunne finde en forklaring

Jeg tager seriøst fat i Cybercity nu, og hvis ikke de kommer op med en
løsning, må jeg jo bare have en tdc linie mere.

Jeg bruger en Zyxel 650R-31 router og har upgradet firmware til nyeste, men
det har ikke hjulpet.

Så snart jeg skifter over på min TDC pro@ccess (med offentlige ip'er) virker
det fint...

--