Konflikt med naboens netværk
Fra : ego

Dato : 07-10-03 19:03

Hejsa Alle herinde
jeg har 2 PC'er sat i trådløst netværk (win xp). Begge PC'er er sat op med
et USB trådløst. via en Router (D-link 604).
Problemet er at der er en af vores naboer der åbenbart osse har et trådløst
netværk og når han er online med sine PC'er (ser ud som om han osse har 2
maskiner når jeg kigger på routeren) .. så er det kun den ene af mine
forbindelser der kan komme på nettet (og altid den samme der ikke kan).

Nogen løsningsforslag da jeg er newbie i dette

Erol

Fra : Jan Bachman

Dato : 07-10-03 22:50

>Nogen løsningsforslag da jeg er newbie i dette

Du ved allerede meget. Du ved at det er en nabo. Tag en sludder med
vedkommende om han/hun har problemer.

Sørg for at i anvender kanaler i hver sin ende af båndet.
Eller i det mindste med 3-4 kanalers mellemrum.

F.eks.
Dig = Kanal 1
Nabo = Kanal 11

Jeres SSID skal også være forskellig, men det er de vel allerede.

/Jan