Finde directories i php
Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 12-04-01 14:56

Hej,
Jeg har kigget lidt på at lave en directory-listing i php, og jeg kan
ikke få det til at du, hvis ikke listingen skal ske for det directory,
scriptet ligger i.

Jeg har fået lov at låne lidt plads her, så I kan se problemet.
http://213.237.42.139/dirs/

Jeg laver det på min egen computer, der kører php4, men det fungerer
ens.

scriptet hedder
http://213.237.42.139/dirs/showdir.php

koden kan ses på
http://213.237.42.139/dirs/showdir.phps

Håber på lidt hjælp (eller medlidenhed).
På forhånd tak,
--
Morten

Fra : John Joe

Dato : 12-04-01 15:27

Her er noget kode jeg har brugt til at liste et dir, hvor man kan trykke på
filerne for at downloade dem. Der er også nogle HTML-table-tags i:

<?php
$dir="directory_jeg_vil_have_listed";
$handle=opendir($dir);
while ($file = readdir($handle)) {
if ($file != "." && $file != "..") {
align=\"right\">";
$fuldfilsti = $dir."/".$file;
$filsize = filesize($fuldfilsti);
$filsize = (int) $filsize/1024;
echo $filsize." KB";
echo "</td><tr>";
}
}
closedir($handle);
?>

Dir'et er her et subdir af det dir, som scriptet ligger i. Du kan forsøge
dig med det.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 12-04-01 16:07

"John Joe" <ole321@yahoo.dk> wrote:

>Her er noget kode jeg har brugt til at liste et dir, hvor man kan trykke på
>filerne for at downloade dem. Der er også nogle HTML-table-tags i:

> [...]

Ovenstående virker formentlig, men koden der genereres er ikke korrekt
HTML.

--
mvh Andreas
http://nau.dk

Fra : John Joe

Dato : 13-04-01 00:00

"Andreas Kleist Svendsen" <usenetnospam@nau.dk> wrote in message

> Ovenstående virker formentlig, men koden der genereres er ikke korrekt
> HTML.

_udsnit_ fra. Man behøver ikke at afslutte <tr>, selvom det er bedst.
Computeren og brugerne er ligeglade - det er kun dig og andre der sidder og
glor på kode, der beklager sig. Anyways - jeg er glad for at jeg hjalp
Morten til at løse hans problem. HTML koden kom fra en konkret løsning jeg
tidligere har strikket sammen, og er sådan set irrelavant ift. løsningen af
problemet.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 13-04-01 02:02

"John Joe" <ole321@yahoo.dk> wrote:

>_udsnit_ fra.

Ok,

>Man behøver ikke at afslutte <tr>, selvom det er bedst.
>Computeren og brugerne er ligeglade - det er kun dig og andre der sidder og
>glor på kode, der beklager sig.

Nej, NN4 har også problemer med tabeller, deriblandt tabeller hvor

At jeg så mener at det altid er en god idé at afslutte tags er en
anden sag, jeg mener at det gør koden mere overskuelig.

>Anyways - jeg er glad for at jeg hjalp Morten til at løse hans problem.

Forståeligt.

--
mvh Andreas
http://nau.dk

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 16-04-01 02:32

In article <9b5c2l$ebu$1@sunsite.dk>, John Joe wrote:
> _udsnit_ fra. Man behøver ikke at afslutte <tr>, selvom det er bedst.
> Computeren og brugerne er ligeglade - det er kun dig og andre der sidder og
> glor på kode, der beklager sig. Anyways - jeg er glad for at jeg hjalp

Er du modtagelig overfor evt at ændre din holdning? w3c.org vil gerne hjælpe
dig og andre.

/tlk

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 12-04-01 17:07

In article <9b4dv1$30j$1@sunsite.dk>, "John Joe" <ole321@yahoo.dk>
wrote:

> $fuldfilsti = $dir."/".$file;

Åh... Jeg fjols!
Det er da klart, at start-directoriet skal konkateneres med.

I det, jeg postede, antog jeg, at den $file, man får fra readdir()
indeholdt alt, men det er klart for mig nu..

Tak for tippet!

--
Morten Mikkelsen
- What's the difference between an all-girl running team

Fra : Troels Arvin

Dato : 12-04-01 17:28

On Thu, 12 Apr 2001 15:55:58 +0200, "Morten Breum Mikkelsen"
<mbreum@odense.kullegionet.dak> wrote:

> Jeg har kigget lidt på at lave en directory-listing i php

Hvis du har adgang til PEAR (det bør man have på enhver fornuftig
PHP-installation), kan du få hjælp fra File::Find klassen, jvf.
http://www.phpdoc.de/pear/File_Find.html

Eksempelkode:

<?php

require_once 'File/Find.php';
/*
include_path bør i PHP-installationen være sat op således at der er let
adgang til PEARs klasser, og en linje som ovenstående burde ikke skulle
være mere specifik; altså ikke noget med
require_once '/usr/local/.../PEAR/File/Find.php';
*/

$startIn='/export/billeder';

$f=new File_Find();
$dirEntries=$f->maptree($startIn);

if ($f->isError($dirEntries))
{

   $HTMLmsg=htmlspecialchars($dirEntries->getMessage());
   print "<p>Failed; reason: '$HTMLmsg'";

} else {

   /*

   $dirEntries indeholder nu hele katalogstrukturen under det i $startIn
   angivne katalog - også underkataloger.

   dirEntries er et flerdimensionelt array. I første dimension findes
   kataloger som første element og filer som andet. Da vi er interesserede
   i kataloger, gennemløber vi alle elementer af $dirEntries[0].

   */
   foreach($dirEntries[0] as $dir)
   {
      $HTMLdir=htmlspecialchars($dir);
      print "<br>katalog: '$HTMLdir'";
   }

}

?>

File_Find klassen har forskellige søgemetoder - ikke kun maptree.

Fra : Troels Arvin

Dato : 12-04-01 19:14

Jeg skrev:

> Eksempelkode:
[...]

Damn. Min newsreader ombryder tåbeligt; nå, men koden burde virke, omend
den er lidt snørklet.