Flere muligheder - hvis man er administrat~
Fra : SpookiePower

Dato : 30-10-03 14:58

Jeg forsøger at lave en lille hjemmeside, hvor, hvis man er
administrator skal have nogle flere muligheder, men med den
måde jeg har delt siden op i frames på, kan jeg ikke lige få det til
at virke.

Når man køre med frames er der jo en "hovedside" som styre de
forskellige frames. Jeg har prøvet at proppe lidt asp ind i denne
hovedside på følgende måde -

</head>

<% if session("administrator") = "j" then %>
<!-- #include file="MiddelpageAdmin.asp" -->
<% else %>
<!-- #include file="Middelpage.asp" -->
<% end if%>

</noframes>
</frameset>

Filen MiddelpageAdmin.asp inderholde følgende -

<frameset rows="65,10%,*">
<frame name="top" scrolling="auto" target="middle" src="Toppage.asp"
frameborder="0">
<frame name="middle" target="bottom" src="MiddelpageAdmin.htm"
scrolling="no" frameborder="0">
<frame name="bottom" src="tavle.asp" scrolling="yes" frameborder="0"
target="_self">
<noframes>

Mens Middelpage.asp indeholder -

<frameset rows="65,10%,*">
<frame name="top" scrolling="auto" target="middle" src="Toppage.asp"
frameborder="0">
<frame name="middle" target="bottom" src="Middelpage.htm" scrolling="no"
frameborder="0">
<frame name="bottom" src="tavle.asp" scrolling="yes" frameborder="0"
target="_self">
<noframes>

forskellen er hvliken htm side der skal hentes ind. Men det virker ikke.
Skal jeg droppe alt med frames, hvis jeg skal have det til at virke ?

Fra : mcfritten

Dato : 30-10-03 16:03

SpookiePower wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> forskellen er hvliken htm side der skal hentes ind. Men det virker ikke.
> Skal jeg droppe alt med frames, hvis jeg skal have det til at virke ?

Jeg ville helt klart anbefale at bruge tabeler(se
lektion:http://www.html.dk/tutorials/html/lektion10.asp)

Ellers kan du lave et response.redirect ("DIN-SIDE") i din login.

Eller en 3. mulighed at køre med iframs.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne