Upload af flere filer på een gang
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 29-10-03 14:10

Nu er jeg igen strandet. Denne gang ved at jeg ikke kan hitte ud
af at uploade flere filer på een gang. Jeg er nødt til at bruge
Chili!Soft da min udbyder (B-One) kun har denne installeret på
webserveren. Kan nogen gennemskue hvordan jeg kan ændre den
nedenstående kode, der virker med een fil, så den kan håndtere
upload af flere filer på en gang.

mvh

Lars

**** FileUpload ****
<head>
<title>Upload a File With ASP!</title>
</head>
<FORM ACTION="fileupld.asp" METHOD="POST"
ENCTYPE="multipart/form-data">
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE">
<INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Send">
</FORM>

**** fileupld.asp ****
<%
Response.Expires = 0
Set fbase = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")
fbase.SizeLimit = 100000
Lars1 = Right(fbase.SourceFileName,
len(fbase.SourceFileName)-InstrRev(fbase.SourceFileName, "\"))
fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/") & "/Upload/" & Lars1)
%>
Overførsel sket.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-10-03 15:55

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> Nu er jeg igen strandet. Denne gang ved at jeg ikke kan hitte ud
> af at uploade flere filer på een gang.

Kig i dokumentationen. Det ser ikke ud til at være muligt at
uploade mere end én fil ad gangen.

> Jeg er nødt til at bruge Chili!Soft da min udbyder (B-One) kun
> har denne installeret på webserveren.

Det var måske værd at overveje en anden udbyder.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 30-10-03 08:45

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> skrev i en meddelelse
| Kig i dokumentationen. Det ser ikke ud til at være muligt at
| uploade mere end én fil ad gangen.

Jeg har kigget så godt jeg kunne. Du har nok ret, men som jeg
læser det står der at man godt kan køre komponenterne mere end
een af gangen. Det giver mig dog desværre med det samme et nyt
problem, for selvom jeg kender navnene (og stierne) på alle de
filer jeg vil uploade, så kan jeg ikke gennemskue hvordan jeg kan
skrive en for-next løkke, der laver fx. ti kald til komponenten i
træk.

Er det overhovedet muligt at gøre det?

| Det var måske værd at overveje en anden udbyder.

Jeg har nu egenligt været meget godt tilfredse med dem indtil nu.

PS. Jens, du skal iøvrigt have tak for alle dine besvarelser på
mine, til tider noget "tågede" spørgsmål. Det er rart med
kvalificerede besvarelser, og jeg skal love dig, at mine
spørgsmål i fremtiden bliver mindre begynderagtige, men måske
stadig tågede

Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-10-03 10:37

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> Jeg har kigget så godt jeg kunne. Du har nok ret, men som jeg
> læser det står der at man godt kan køre komponenterne mere end
> een af gangen.

Det kan jeg ikke se. Der står ikke ret meget - så der står heller
ikke at man kun kan have én upload-komponent på en side. Men hvis
du kigger på de egenskaber og metoder der er til rådighed med
komponenten, så er der intet der knytter en instans af
uploadkomponenten til et bestemt felt i formularen. Dermed kan jeg
ikke se hvordan man skal kunne skelne mellem flere filfelter på en
side.

> Jeg har nu egenligt været meget godt tilfredse med dem indtil nu.

Det er selvfølgelig også dit valg. Normalt ville jeg ikke
kommentere noget, men lige i disse dage er jeg ved at få oprettet
mit første webhotel - og derfor jeg har brugt lidt tid på at høre
om gode og dårlige erfaringer med webhoteller.

Jeg ville ikke være tilfreds med de muligheder Chili!Upload giver,
men det betyder selvfølgelig ikke at andre ikke kan være tilfredse
med det.

PS: Kan du ikke rette din citatmarkør til ">". Det er mest praktisk
hvis alle benytter samme standard - og usenetstandarden er ">"
--
Jens Gyldenkærne Clausen