undgå at blive logget ud ved inaktivitet
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 28-10-03 17:07

Når man logger ind på en side, så vil serveren (?) på et tidspunkt
automatisk logge brugeren af hvis der ikke er aktivitet i et givet tidsrum.
Kan man selv angive hvor længe der skal gå før brugeren logges af? Jeg
troede nok fejlagtigt at det havde noget med "PageTimeout=" i fx global.asa
at gøre, men jeg er noget i tvivl om det hænger sammen?

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jan Clausen

Dato : 28-10-03 19:44

Der er jo den mulighed at du kan bruge en Session.Timeout = [antal minutter]
Ved ikke om det er det du søger efter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-03 21:29

Christian M. Nielsen skrev:

> Når man logger ind på en side, så vil serveren (?) på et
> tidspunkt automatisk logge brugeren af hvis der ikke er
> aktivitet i et givet tidsrum.

Ja - det kaldes Session-timeout.

> Kan man selv angive hvor længe der skal gå før brugeren logges
> af?

Ja - fx som her:

<%
Session.Timeout = 60
%>

Argumentet (her 60) er i minutter.

> Jeg troede nok fejlagtigt at det havde noget med
> "PageTimeout=" i fx global.asa at gøre, men jeg er noget i
> tvivl om det hænger sammen?

Måske mener du ScriptTimeout - der er den maksimale tid en enkelt
asp-side får lov at køre på serveren (en side kan fx hænge på grund
af en uendelig løkke - den vil så til sidst nå timeout).

Session-timeout er altså en timeout der indtræder efter en periode
med inaktivitet fra en given browser, mens scripttimeout indtræder
hvis en asp-side ikke er færdigbehandlet efter en given periode.

Du kan se mere om Sessions her:
<http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp>

- og evt. se dokumentationen til scripttimeout her:
<http://www.html.dk/dokumentation/objects/asp/intr246s.htm>

--
Jens Gyldenkærne Clausen