Request.Form og Binær upload
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 27-10-03 16:06

Jeg har en ASP-fil hvori jeg har en form med 3 Input Type's
(Text, File og Submit). Jeg kan godt få uploaded min fil med
Chili!Soft og finde navnet på denne osv, men jeg kan ikke
samtidigt få navnet på det jeg har indtastet i "Text-feltet".

Koden "FileUpload.asp" nedenfor indeholder koden med "form",
hvorfra koden "fileupld.asp" kaldes (også vist nedenfor). Det er
sidste linie i sidstnævne fil, der volder problemer. Allersidst i
dette indlæg er vist fejlmeddelelsen. Kan man ikke både uploade
og få navne fra textfelterne?

***FileUpload.asp***
<head>
<title>Upload a File With ASP!</title>
</head>
<FORM ACTION="fileupld.asp" METHOD="POST"
ENCTYPE="multipart/form-data">
NAME="FULLNAME"><br>
<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE">
<INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Send">
</FORM>

***fileupld.asp***
<%
Response.Expires = 0
Set fbase = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")
fbase.SizeLimit = 100000
Lars1 = Right(fbase.SourceFileName,
InstrRev(fbase.SourceFileName, "\"))
fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/") & "/Upload/" & Lars1)
%>

Done writing <%=fbase.SourceFileName%> (<%=Lars1%>)
Welcome, <%Request.Form("FULLNAME") %>.<BR>

***Resultat***
Done writing C:\Tempwww\Vindue9.jpg (Vindue9.jpg)

Welcome,
Request object error 'ASP 0207 : 80004005'

Cannot use Request.Form

/fileupld.asp, line 10

Cannot use Request.Form collection after calling BinaryRead.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-03 16:37

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> [...]
> Chili!Soft og finde navnet på denne osv, men jeg kan ikke
> samtidigt få navnet på det jeg har indtastet i "Text-feltet".

Det er en klassiker. Når man har filupload i en form kan man ikke
benytte Request.form til tekstfelterne. I stedet kan man tilgå dem
via det objekt man har uploadhandleren i.

> Set fbase = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")

fbase er nu din reference til formen.

> Welcome, <%Request.Form("FULLNAME") %>.<BR>

Jeg kender ikke noget til Chilis uploadkomponent, men i de
komponenter jeg kender, ville man kunne skrive:

Welcome, <%= fbase.Form("Fullname") %>.<br>

NB: Bemærk det ekstra lighedstegn. Det har ikke noget med din asp-
fejl at gøre, men hvis du vil have teksten udskrevet er det en god
ide at angive det ;)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 27-10-03 18:28

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Jeg kender ikke noget til Chilis uploadkomponent, men i de
> komponenter jeg kender, ville man kunne skrive:
>
> Welcome, <%= fbase.Form("Fullname") %>.<br>

Det kan man også med Chilis :)

- Jacob

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 28-10-03 08:31

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en
meddelelse

| Welcome, <%= fbase.Form("Fullname") %>.<br>

Det lyder jo faktisk ganske logisk, men jeg har nu alligevel
problemer, for jeg får følgende fejl:

Done writing C:\Tempwww\Vindue9.jpg (Vindue9.jpg)

Welcome,
Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'

Object doesn't support this property or method: 'fbase.Form'

/fileupld.asp, line 9

Konkret har jeg skrevet følgende i fejllinien:

Welcome, <%=fbase.Form("FULLNAME")%>.<br>

I min kald (FileUpload.asp) har jeg jo skrevet følgende linie, så
der burde ikke være problemer med store bogstaver eller hva'?

NAME="FULLNAME"><br>

Har nogen en forklaring på mit problem?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-03 21:12

Jacob Nielsen skrev:

> Det kan man også med Chilis :)

Det ser ellers ikke sådan ud. Har du prøvet ovenstående med
Chili!Upload?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-03 21:19

Lars Thomsen Nielsen skrev:

[Fejl ved brug af .Form-egenskaben]

> Object doesn't support this property or method: 'fbase.Form'

Ved nærmere eftersyn har Chili!Upload åbenbart ikke den
..Form-collection som andre uploadkomponenter har.

Her er hvad jeg kunne finde af dokumentation vedr. komponenten:
<http://www.netzone.ch/caspdoc/html/chili_upload_file_upload_component_.htm>

Og her er et link til en newstråd om samme emne:
<http://shor.ter.dk/757236364>

Det ser ud til at du er nødt til at benytte to formularer fordi
Chili!Upload ikke kan håndtere forms med blandet indhold.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 29-10-03 13:35

| Det ser ud til at du er nødt til at benytte to formularer fordi
| Chili!Upload ikke kan håndtere forms med blandet indhold.

Jeg har ændret det således at jeg har en side hvor man bliver
godkendt med navn og password. Hvis man bliver godkendt ledes man
til en side hvor man kan uploade.

Tak for hjælpen Jens.

Lars