Recordset -> dictionary?
Fra : Kim Noer

Dato : 27-10-03 15:10

Davsen der...

Givet er et fint recordset :

a b c d
1 2 3 4
5 6 7 8

osv osv. Bogstaverne er 'name' og tallene 'value'.

Kan man på en smart måde konvertere dette til et dictionary object? Når jeg
kigger i dokumentationen ser det umiddelbart ret 'fladt' ud. Dvs.

dict.add "a", "athens"
dict.add "b", "belgrade"
dict.add "c", "cairo"

giver

a b c
athens belgrade cairo

og det er så det..

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-10-03 15:59

On Mon, 27 Oct 2003 15:10:15 +0100, "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan man på en smart måde konvertere dette til et dictionary object? Når jeg
>kigger i dokumentationen ser det umiddelbart ret 'fladt' ud.

Hvorfor bruger du ikke bare et alm. array?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-03 16:15

Kim Noer skrev:

> Kan man på en smart måde konvertere dette til et dictionary
> object?

Du kan udmærket lægge name/value-par fra et postsæt til et
dictionaryobjekt:

Do While Not rs.EOF
   dict.add rs("name"), rs("value")
Loop

> Når jeg kigger i dokumentationen ser det umiddelbart
> ret 'fladt' ud. Dvs.

Tja - det er todimensionelt. Hvis du skal gemme flere værdier
(felter) for hver opslagsværdi, skal du måske bruge noget andet
(man kan måske nok lægge kombiværdier ned som objekter, men det er
næppe praktisk).
--
Jens Gyldenkærne Clausen