one step back
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 26-10-03 10:20

hvad er koden i ASP så man bliver sendt tilbage til den side som man kom fra
?

altså en tilbage knap skal jeg have lavet...

mvh. Rune Thougaard

Fra : Rasmus Palm

Dato : 26-10-03 12:03

Måske noget Get url referer og linke tilbage til den
Mener at man kan finde den side som brugeren kom fra med en get request

back = Get.Url.REferer

response.write "<a href=" & chr(34) & back & Chr(34) & ">Tryk her for at komme
tilbage</a>"

desværre kan jeg ikke lige huske hvordan den præcise komando til get url
referer er men find den selvden burde være let at finde

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : AuroraB

Dato : 26-10-03 12:18

Rune Thougaard Kristensen wrote:
> hvad er koden i ASP så man bliver sendt tilbage til den side som man kom fra
> ?

Mener du Response.Redirect? Å sende en bruker tilbake til siden hun kom
fra er ikke alltid så enkelt med ASP, rett og slett fordi vi ikke alltid
har denne informasjonen...

> altså en tilbage knap skal jeg have lavet...

....men jeg tror at du mixer ASP (som kjøres på serveren) med klientkode.
Hvis du vil ha en knapp så skal du bruke javascript, f. eks. slik:
<input type="button" onClick="history.go(-1)" name="Tilbake"
value="&lt;&lt; Tilbake">

Fra : Jørgen Müller

Dato : 26-10-03 13:23

Rune Thougaard Kristensen wrote:
> hvad er koden i ASP så man bliver sendt tilbage til den side som man kom
fra
> ?

Det nemmeste er at bruge lidt JavaScript:

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller