Problem med tekst fra FORM til HTML
Fra : pirazy

Dato : 25-10-03 14:09

JEg er ved at lave et nyheds script, men når man har skrevet
teksten, som bliver gemt i databasen(msdb) via en FORM, så bliver
alle afsnittene ikke vist fordi FORM ikke bruge <br>.

Eksempel:

hej

med

dig

<Submit>

Bliver vist som "hej med dig" når tesksten bliver hentet fra
databasen igen. Nogen der ved hvordan jeg kan hente eller gemme
min tekst så jeg kan få den vist med afsnit?

På forhånd tak :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 25-10-03 14:17

pirazy skrev:
> JEg er ved at lave et nyheds script, men når man har skrevet
> teksten, som bliver gemt i databasen(msdb) via en FORM, så bliver
> alle afsnittene ikke vist fordi FORM ikke bruge <br>.

Se her <URL:http://asp-faq.dk/article/?id=3>

/Torben

Fra : pirazy

Dato : 25-10-03 14:35

Optur.. tak for den hurtige hjælp Torben :)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-10-03 14:38

On Sat, 25 Oct 2003 15:16:53 +0200, Torben Brandt
<name@domain.invalid> wrote:

>Se her <URL:http://asp-faq.dk/article/?id=3>

Der er måske to ting at tilføje til den ellers glimrende artikel:
1) Du (pirazy, ikke Torben) bør Replace, når du trækker *ud* af
databasen, ikke når du indsætter. På den måde binder du ikke dine data
til et betsmet format (HTML af en betsemt version), men kan også bruge
dem i andre sammenhænge, eller formattere dem anderledes, end du først
havde tænkt.

2) Jeg kan bedst lide "pæn" HTML, så jeg ville bruge:
strReplace = Replace(strText, vbCrLf, "<br>" & vbcrlf)
- så får du også linieskift i koden.
Men det er selvfølgelig smag og behag ...

Hvis du bruger en nyere HTML-version:
strReplace = Replace(strText, vbCrLf, "<br />" & vbcrlf)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj