Farveskift count ?
Fra : Jan Clausen

Dato : 23-10-03 20:55

Jeg skal lave en salgsside. Jeg vil gerne have at tingene vises i en tabel,
med skiftende bg farve (2 farver)
Ved jeg har lavet noget lig. engang men kan ikke huske hvordan det virker..
Noget hjælp ?? Tak!!!

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-10-03 21:53

In article <3f98320d$0$69970$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jan Clausen wrote:
> [...]
> med skiftende bg farve (2 farver)
> Ved jeg har lavet noget lig. engang men kan ikke huske hvordan det virker..

Se tråden der starter med dette indlæg:
http://groups.google.dk/groups?selm=b84cco%24k34%241%40sunsite.dk

--
Jakob Andersen

Fra : Jan Clausen

Dato : 23-10-03 22:46

Koden virker desværre ikke til mit formål. Den er meget svær at implanterer
i HTML med tabeller. Andre forslag ??

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-10-03 00:12

Jan Clausen wrote:
> Koden virker desværre ikke til mit formål. Den er meget svær at implanterer
> i HTML med tabeller. Andre forslag ??

Klap lige hesten, hvad er problemet med at implementere noget ala:

Counter = 0
Response.Write("<table>")
While Not <Recordset>.EOF
   If Counter Mod 2 = 0
      strColor = "yellow"
   Else
      strColor = "blue"
   End If
   Response.write("<tr>")
   Response.Write("<td style='color:" & strColor & "'>")
   'Skriv celleindhold ud her
   Response.Write("</td></tr>")
   Counter = Counter + 1
   <Recordset>.MoveNext
Loop
Response.Write("</table>")

--
Jakob Andersen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-10-03 00:20

On Thu, 23 Oct 2003 23:45:31 +0200, "Jan Clausen" <jl@clausen.mail.dk>
wrote:

>Koden virker desværre ikke til mit formål. Den er meget svær at implanterer
>i HTML med tabeller.

Hvorfor ikke?
Det er ikke særligt let at svare på, hvis ikke du kommer med flere
oplysninger.

Og den er ikke særligt svær at putte ind i en tabel. Hvis du fx har et
recordset som udgangspunkt for din tabel:

Counter = 0
Do While Not objRs.Eof
If Counter Mod 2 = 0 Then
strBgColor = " style=""background-color:#ff0000;"""
Else
strBgColor = " style=""background-color:#0000ff;"""
End If

strValue1 = objRs("value1")
strValue2 = objRs("value2")

Response.Write "<tr" & strBgColor & ">" & vbcrlf & _
"<td>" & strValue1 & "</td>" & vbcrlf & _
"<td>" & strValue2 & "</td>" & vbcrlf & _
"</tr>" & vbcrlf & vbcrlf

Counter = Counter + 1
objRS.MoveNext
Loop

>Andre forslag ??
Næh ...

Læs lige her:
PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jan Clausen

Dato : 24-10-03 08:54

Tak for hjælpen!

ps. Kan det ikke være bedøvende ligegylldigt hvor langt mit indlæg er ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-10-03 10:33

Jan Clausen skrev:

> ps. Kan det ikke være bedøvende ligegylldigt hvor langt mit
> indlæg er ?

Nej. Det handler i øvrigt ikke kun om længden på dine indlæg[1], men
lige så meget om at man ikke kan se hvad du kommenterer.

Hvis du gerne vil have hjælp i gruppen, er det en god ide at følge
de retningslinjer der findes - heriblandt at citere som det er
beskrevet i min signatur.

Noter:
======
[1] Jeg ser alligevel ikke bundcitater fordi morver klipper dem væk
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-10-03 13:40

On Fri, 24 Oct 2003 11:33:18 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>
>Hvis du gerne vil have hjælp i gruppen, er det en god ide at følge
>de retningslinjer der findes - heriblandt at citere som det er

Jeg kan kun tilslutte mig 100 pct.
Dine chancer for at få hjælp fremover er væsentligt større, hvis du -
sådan i grove træk - gør det så let som muligt for folk at svare.

Desuden er der altså stadig folk, der bruger alm. dial-up modem, hvor
indlæggenes størrelse har en vis betydning.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jan Clausen

Dato : 24-10-03 14:12

Oki... Point taken!
Forbedre mine indlæg,næste gang
Tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-10-03 14:31

Jan Clausen skrev:

> Oki... Point taken!
> Forbedre mine indlæg,næste gang

Er der nogen grund til at du ikke gjorde det med det samme?

Du har hermed vundet 10 dage i mit filter.

FUT: <news:dk.admin.netikette>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
Se evt. <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan Clausen

Dato : 24-10-03 21:09

Jeg har lidt problemer med at tælle poster i en database en database.
Findes der andre nemme måder end denne :
strSQLth ="SELECT COUNT (*) AS cnt FROM besog WHERE dato=" & strDato & ""

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-10-03 21:34

On Fri, 24 Oct 2003 22:08:52 +0200, "Jan Clausen" <jl@clausen.mail.dk>
wrote:

>Jeg har lidt problemer med at tælle poster i en database en database.
>Findes der andre nemme måder end denne :
>strSQLth ="SELECT COUNT (*) AS cnt FROM besog WHERE dato=" & strDato & ""

Du fortsætter stædigt med at svare oven over det, du svarer på.
Så derfor kun et halvt svar:
Ja, der findes andre måder.

--
Jørn Andersen,