ur
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 23-10-03 19:47

hvordan laver jeg et ur der kunne fx. se sådan her ud:

12.11.00

timer, minutter og sek.

sek. skulle gerne skifte hele tiden som et ur... Uden man skal opdatere
siden.

eller skal det gøres i JS ved det ikke lige ?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-10-03 20:19

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> writes:

> [...]
>
> 12.11.00
>
> timer, minutter og sek.
>
> sek. skulle gerne skifte hele tiden som et ur... Uden man skal opdatere

ASP kører på serveren, så der sker kun noget hvis man opdaterer siden
på en eller anden måde. Det er ikke smart at forbinde til servere
hvert sekund for at opdatere et ur.

> eller skal det gøres i JS ved det ikke lige ?

Det kan *meget* nemt laves med klient-side-Javascript:
---
<script type="text/javascript">
var urText = document.createTextNode("00.00.00");
function LZ(n) { return (n<10?"0":"")+n;}
function opdaterUr() {
var tid = new Date();
urText.nodeValue = LZ(tid.getHours()) + "." + LZ(tid.getMinutes()) +
"." + LZ(tid.getSeconds());
}
opdaterUr();
document.getElementById("ur").appendChild(urText);
setInterval(opdaterUr,1000);
</script>
---
FUT: d.e.i.w.clientside

Du kan så overveje, hvorfor du vil bruge plads på din side til noget
som folk alligevel har på armen eller i nederste højre hjørne af
skærmen.

/L

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 23-10-03 20:18

Rune Thougaard Kristensen skrev:
> [...]
>
> sek. skulle gerne skifte hele tiden som et ur... Uden man skal
> opdatere siden.
>
> eller skal det gøres i JS ved det ikke lige ?

Det skal gøres i JavaScript.

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk