Udsende mange mails med jmail?
Fra : Belial

Dato : 23-10-03 14:27

Jeg har et nyhedsbrev som skal sendes ud til 60+ tilmeldte. Jeg har prøvet
nedenstående script af, men når scriptet køres, får jeg til min egen
personlige mailadresse (formentlig fordi jeg var den først tilmeldte på
listen) tilsendt en mail pr. deltager - i alt 63 - imens de andre tilmeldte
ingen mail får. For en god ordens skyld bør det nævnes, at det ikke er min
emailadresse, der står som afsender. Har nogen eksempler på hvordan man kan
ændre det så det virker? Koden er som nedenfor beskrevet:

<%
SQL1= "SELECT email FROM nyhedsbrev "
Set objRS = Connect.Execute(SQL1)
do until objRS.EOF

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "mail.xxx.dk"
JMail.Sender = "mail@xxx.dk"

JMail.Subject = Request.Form("header")
JMail.AddRecipient objRS("email")
JMail.Priority = 3
JMail.AddHeader "Originating-IP",
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

strIndhold = Request.Form("EditorValue")

JMail.HTMLBody = "<font face=Arial size=2>" & strIndhold &
"</font>"

JMail.ClearRecipients

JMail.Execute

For i = 1 to intCount <--- Dette skulle angiveligt omgå Jmails
problem med at hver 20. ikke får tilsendt en mail.
If Not JMail.Execute Then
Response.Write("ERROR MESSAGE: " & JMail.ErrorMessage & "<br>" &
vbCrLf)
Response.Write("ERROR SOURCE: " & JMail.ErrorSource & "<br>" &
vbCrLf)
Response.Write("LOG: <pre>" & JMail.Log & "</pre>" & vbCrLf)
End If
If CInt(i/20) = i/20 Then JMail.Close
Next

objRS.MoveNext
loop
Response.Write "<br><div align=center>Nyhedsbrevet er nu
afsendt!</div>"

Set JMail = Nothing
%>

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 23-10-03 15:10

On Thu, 23 Oct 2003 15:26:34 +0200, "Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>emailadresse, der står som afsender. Har nogen eksempler på hvordan man kan
>ændre det så det virker? Koden er som nedenfor beskrevet:

Prøv at flytte Set JMail = Nothing ind i dit loop. Du får ikke lukket
JMail, for hver gang du åbner den.

Istedet for dette, mener jeg at du bør adde dine e-mail adresser i et
loop og så køre din execute én gang. Men det løser selvfølgelig ikke
dit problem med at hver tyvende mister mailen..

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

Hent mit ASP fotoalbum her: http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=598
http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk

Fra : Belial

Dato : 23-10-03 15:33

> Prøv at flytte Set JMail = Nothing ind i dit loop. Du får ikke lukket
> JMail, for hver gang du åbner den.

Kanon! Nu virker det.

> Istedet for dette, mener jeg at du bør adde dine e-mail adresser i et
> loop og så køre din execute én gang. Men det løser selvfølgelig ikke
> dit problem med at hver tyvende mister mailen..

Det med hver 20. skulle nedenstående script iflg. Azero afhjælpe:

For i = 1 to intCount

Tak for hjælpen!