Automatisk udskiftning af billeder
Fra : svendsgaard

Dato : 23-10-03 11:49

Hvordan kan jeg udskifte et billede med et andet hver dag
automatisk??

Svendsgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : tje

Dato : 23-10-03 12:44

"svendsgaard"

> Hvordan kan jeg udskifte et billede med et andet hver dag
> automatisk??

Du kan gemme billederne under navne der svarer til den aktuelle dato,
billedet 23102003.jpg vil så blive vist i dag og billedet 24102003.jpg
vil blive vist i morgen.
Hvis du kun har billeder til en måned, kan du gemme dem som 1.jpg til 31.jpg
og så vise det billede der svarer til dagens nummer.
Hvis du kun har to billeder, kan du undersøge om dagens nummer er lige eller
ulige og så bruge det til at vise det ene eller det andet billede.
Eller du kan genere et tilfældigt tal og så bruge det til at udvælge et
billede.
Hvis du vil rykke ud med flere detaljer, kan du få en bedre hjælp.

Tom Jensen
FF Soft
www.ffsoft.dk

Hent en gratis web shop

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-10-03 13:04

svendsgaard skrev:

> Hvordan kan jeg udskifte et billede med et andet hver dag
> automatisk??

Skal det være et fast billede hver ugedag? (mandag-søndag)
- eller fx 31 billeder, et for hver dag i en måned?
- eller noget helt tredje.

HTML.dk's SSI-tutorial har en side der viser hvordan det kan gøres
med ugedage: <http://html.dk/tutorials/ssi/lektion6.asp>.

Det kan bruges direkte i asp, eller du kan omskrive det ved at
bruge weekday-funktionen i asp.
--
Jens Gyldenkærne Clausen