VB Hjælp til Excel macro (loop igennem kol~
Fra : Morten Dall

Dato : 21-10-03 23:34

Hej alle

jeg ved godt at det ikke er en Excel gruppe dette her men nidt spørgsmål er
nok også af mere VB teknisk karakter, så jeg håber at det går ;-?

jeg har en matrix med nogle tal i
f.eks. starter i A1 og går til F10

nu vil jeg gerne loope denne matrix igennem og behandel hvert tal,
jeg kan godt finde ud af at loope fra 1 til 10
men jeg kan ikke få den til at loope fra A til F

forslag som at lave 6 loop, og så først loope A1 til A10, for der efter B
osv
holder ikke til det jeg skal lave

så spørgsmålet er kan jeg loope på bogstaverne ?
jeg kna jo ikke sådanne uden vider sige temp = "A" + 1 og så forvendte at
temp nu er = "B"

mvh Morten Dall

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-10-03 00:00

On Wed, 22 Oct 2003 00:34:05 +0200, "Morten Dall"
<mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote:

>så spørgsmålet er kan jeg loope på bogstaverne ?
>jeg kna jo ikke sådanne uden vider sige temp = "A" + 1 og så forvendte at
>temp nu er = "B"

Du kan måske bruge ASCII-værdierne:
temp = Chr(Asc("A") + 1)

- idet:
Asc("A") = 65
Asc("A") + 1 = 66
Chr(66) = "B"

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Morten Dall

Dato : 22-10-03 22:16

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> - idet:
> Asc("A") = 65
> Asc("A") + 1 = 66
> Chr(66) = "B"

mange tak skal du have, opgaven er løst

mvh Morten Dall

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 22-10-03 00:16

> jeg ved godt at det ikke er en Excel gruppe dette her men nidt spørgsmål
er
> nok også af mere VB teknisk karakter, så jeg håber at det går ;-?

Du skal nok ikke gøre det til en vane.

> så spørgsmålet er kan jeg loope på bogstaverne ?

chr(65) giver A, så fx
For kolonne=65 to 70
cellen=chr(kolonne) & tal

Du kan selvf. også tælle fra 1 til 6, og lægge 64 til.

- Morten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-03 09:28

Morten Dall skrev:

> jeg ved godt at det ikke er en Excel gruppe dette her men nidt
> spørgsmål er nok også af mere VB teknisk karakter, så jeg
> håber at det går ;-?

Brug venligst dk.edb.regneark næste gang. Gruppeinddelingen er ikke
lavet for sjov.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Dall

Dato : 22-10-03 22:19

> Brug venligst dk.edb.regneark næste gang. Gruppeinddelingen er ikke
> lavet for sjov.

jeg ved det og jeg kan kund undskylde, (som jeg også stardet med)

men jeg fik ikke noget brugbart svar i gruppen for regne ark, eller VB
gruppen og da ASP jo er VB tja,

under alle omstendigheder er jeg nu glad for det var her i grupopen jeg fik
det svar jeg skulle bruge,

mvh Morten Dall

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-10-03 12:58

Morten Dall skrev:

> jeg ved det og jeg kan kund undskylde, (som jeg også stardet
> med)

En undskyldning hjælper ikke så meget hvis man bevidst poster i en
forkert gruppe. Jeg kunne også skrive:

"Jeg ved godt det er en forkert gruppe, men er der nogen der ved
hvor man kan købe Playstation-spil i Odense?"

Hvis det er o.k., kan alle jo sende off-topic-indlæg i en gruppe,
bare ved at undskylde på forhånd.

> men jeg fik ikke noget brugbart svar i gruppen for regne ark,
> eller VB gruppen og da ASP jo er VB tja,

Nu har jeg lige åbnet regnearksgruppen, hvor jeg kan se at du har
fået flere svar. Hvis det første ikke var brugbart, kunne du jo
spørge om mere hjælp der.

Når du har spurgt begge steder - i separate indlæg - får du også
problemet med samtidige, adskilte tråde om samme emne. Folk der
svarer i regnearksgruppen kan ikke se hvad der er svaret i asp-
gruppen og vice versa. Læs gerne
<http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>

> under alle omstendigheder er jeg nu glad for det var her i
> grupopen jeg fik det svar jeg skulle bruge,

Det er altid dejligt at få et brugbart svar - jeg synes bare stadig
du skulle have holdt dig til regnearksgruppen.

FUT: <news:dk.admin.netikette>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
Se evt. <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen