problem med sessions?
Fra : Thomas Brejner

Dato : 21-10-03 21:25

Jeg har et lille problem med mine sessions.

PrisNr = "pris &session("items")&"
VareNr = "varenr &session("items")&"
session("PrisNr") = ProduktPris
session("VareNr") = ProduktVarenr

sådan ser de ud når de skal laves, og skulle gerne se fx sådan ud når man
udskriver dem:
session("pris1")
session("varenr1")

Men serveren kommer med denne fejl:
Slut på sætning var ventet

Nogen der kan hjælpe mig? har prøvet næsten alt, eller evt en anden måde
dette kan laves på :)

Mvh Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-03 21:45

Thomas Brejner skrev:

> PrisNr = "pris &session("items")&"

Ovenstående er ugyldig asp-kode (det samme gælder for den
efterfølgende linje). Jeg vil tro at du mener:

a) PrisNr = "pris " & Session("items")

- men en anden mulig fortolkning er følgende:

b) PrisNr = "pris &session(""items"")&"

Tilfælde a lægger teksten "pris " plus indholdet i sessionvariablen
"items" i variablen PrisNr. I tilfælde b indeholder PrisNr blot
teksten "pris &session("items")&" (her er der ingen sessionvariabel
i spil).

> session("pris1")
> session("varenr1")

Så er det muligvis b du skal bruge. Hvis du vil gemme en tekst der
indeholder " (dobbelt anførselstegn), skal det escapes fordi asp
ellers vil tro at tegnet markerer start eller slut på en
tekststreng.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten R. Rasmussen