Syntax error in UPDATE statement
Fra : Belial

Dato : 21-10-03 18:13

Jeg er ved at lave en side, hvor man kan rette en tekst og billede på en
side. Jeg får dog en

Persits.Upload.1 error '800a001c'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in UPDATE statement

fejl når jeg prøver at gemme informationen. Nogen der kan gennemskue fejlen?
Min SQL streng med følge ser således ud:

Dim upload

Set upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")

upload.Save Server.MapPath("../images")

Set File = Upload.Files("productPicture")

productID = upload.Form("productID")

If Not File Is Nothing Then
Connect = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
Server.MapPath("../../../db/storedb.mdb")

SQL = "UPDATE Products( product_name, product_price, product_picture,
product_category, product_briefdesc, product_fulldesc, product_status ) SET
product_name = '" & Replace(Upload.Form("ProductName"), "'", "''") & "',
product_price = " & Replace(Upload.Form("ProductPrice"), "'", "''") & ",
product_picture = '" & File.Filename & "', product_category = '" &
Replace(Upload.Form("ProductCategory"), "'", "''") & "', product_briefdesc =
'" & Replace(Upload.Form("productBriefDesc"), "'", "''") & "',
product_fulldesc = '" & Replace(Upload.Form("productFullDesc"), "'", "''") &
"', product_status = " & Upload.Form("productStatus") & " WHERE product_id =
" & productID

File.ToDatabase Connect, SQL
Response.Write productName & " er blevet ændret i databasen"
Else
Response.Write "File not selected."
End If

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-10-03 20:43

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> wrote
> [...]
>
> Persits.Upload.1 error '800a001c'
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in UPDATE statement

Prøv at udskrive din SQL-Sætning, se evt.:
<http://www.asp-faq.dk/article/?id=41>

--
Jakob Andersen

Fra : Belial

Dato : 21-10-03 21:43

> Prøv at udskrive din SQL-Sætning, se evt.:
> <http://www.asp-faq.dk/article/?id=41>

Jeg får følgende resultat:

UPDATE Products( product_name, product_price, product_picture,
product_category, product_briefdesc, product_fulldesc, product_status ) SET
product_name = 'Test Test', product_price = 5,77, product_picture =
'untitled.bmp', product_category = 'Jelly', product_briefdesc = 'XXX Kort
Kort kortkort ', product_fulldesc = 'Lang lang lang ', product_status = 1
WHERE product_id = 49

Det virker jo umiddelbart korrekt nok? Alle felterne er jo udfyldt...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-10-03 21:56

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> wrote
> product_name = 'Test Test', product_price = 5,77, product_picture =

Dit problem ligger i ovenstående, jeg vil tro at databasen forventer punktum
og
ikke komma i floats/doubles.

--
Jakob Andersen

Fra : Belial

Dato : 21-10-03 22:27

> Dit problem ligger i ovenstående, jeg vil tro at databasen forventer
punktum
> og
> ikke komma i floats/doubles.

Har du evt. et forslag til hvordan jeg kan undgå dette, for som det er nu,
er jeg nødt til at lave beløbet om til et punktum hver gang man skal
opdatere en vare. Hiver man varen frem igen, står der igen et komma, og man
bliver igen nødt til at lave det om til et punktum. Det er jo ikke just
særligt hensigtsmæssigt...

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 21-10-03 22:01

> [...]
> WHERE product_id = 49
>
> Det virker jo umiddelbart korrekt nok? Alle felterne er jo udfyldt...

Nja - ikke helt.
Du har fået blandet syntaksen for insert med ind.

UPDATE Products SET product_name = 'Test Test', product_price = 5,77,
product_picture = 'untitled.bmp', product_category = 'Jelly',
product_briefdesc = 'XXX Kort Kort kortkort ', product_fulldesc = 'Lang lang
lang ', product_status = 1 WHERE product_id = 49

- Morten

Fra : Belial

Dato : 21-10-03 22:24

> Nja - ikke helt.
> Du har fået blandet syntaksen for insert med ind.

He he, det er sgu da også rigtigt! Det er fordi jeg prøvede flere
forskellige forsøg, og så glemte jeg åbenbart at tænke mig om. Kombinationen
af det du gjorde opmærksom på, og det som Jakob skrev, gør, at det virker.
Tak for hjælpen!