ASP og registeringsdatabasen! Unable to op~
Fra : sunsite.dk

Dato : 21-10-03 11:02

hejsa alle!

jeg prøvet at hente en værdi fra registeringsdatabasen fra en ASP side,
men min kode fejler, og jeg begriber ikke ligefrem hvorfor:

Jeg har en rimelig simpel funktion:

Function RegKeyExists(sRegKey)
' Returns True or False based on the existence of a registry key.
Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
RegKeyExists = True
sRegKey = Trim (sRegKey)
If Not Right(sRegKey, 1) = "\" Then
sRegKey = sRegKey & "\"
End if
On Error Resume Next
RegReadReturn = oShell.RegRead(sRegKey)
If Err Then
Response.Write err.Description
If LCase(Left(err.description,7)) = "invalid" Then
'key not found...
RegKeyExists = False
End if
Err.clear
End if
On Error Goto 0
End Function

Kalder jeg den med :

Response.write regkeyexists("HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program
Settings\EGBOLIG\DATABASE\KRYPTERING")

Returnerer den : Invalid root in registry key "HKEY_CURRENT_USER\Software\VB
and VBA Program Settings\EGBOLIG\DATABASE\KRYPTERING\".False

ALTSÅ FALSE.

Jeg ved at hele denne sti eksisterer i registeringsdatabasen. Da jeg klippet
den direkte ud fra regedit!

Kalder jeg:
Response.write regkeyexists("HKEY_CURRENT_USER\Software")

returnerer den:
Unable to open registry key "HKEY_CURRENT_USER\Software\" for reading.True

MEN "TRUE "DOG!

hvad gør jeg forkert??

mvh Jan

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 21-10-03 17:43

> [...]
>
> Returnerer den : Invalid root in registry key
"HKEY_CURRENT_USER\Software\VB
> and VBA Program Settings\EGBOLIG\DATABASE\KRYPTERING\".False

HKEY_CURRENT_USER vil sjældent indeholde specielt meget på en webserver.
Det du ser når du logger ind, er noget andet end fx IUSR_xxx brugeren vil
kunne "se".

Så formentligt eksisterer stien ikke.

- Morten

Fra : sunsite.dk

Dato : 22-10-03 08:07

nå ok! Så det er på webserveren den kikker?????!!!
fordi det jeg selvfølgelig vil have den til er at kikke på brugerens lokale
maskine i registeringsdatabasen..

kan det ikke lade sig gøre?

og hvordan ?

mvh jan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-10-03 08:11

sunsite.dk wrote :

> nå ok! Så det er på webserveren den kikker?????!!!
> fordi det jeg selvfølgelig vil have den til er at kikke på brugerens
> lokale maskine i registeringsdatabasen..
>
> kan det ikke lade sig gøre?

Jo.

> og hvordan ?

Du skal have fat i noget ActiveX eller Java for at lave det. Du kan ikke
lave det serverside.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : sunsite.dk

Dato : 22-10-03 08:17

lidt mere præcist ??

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-10-03 08:25

sunsite.dk wrote :

> lidt mere præcist ??

Hvad tænker du på? Vil du have en forklaring på hvorfor du ikke kan lave
det serverside, eller hvordan du laver det med ActiveX eller Java?

Hvis det er det sidste, så skal du spørge i hhv
dk.edb.internet.webdesign.clientside eller dk.edb.programmering.java

Hvis det er det første, så er forklaringen at du naturligvis ikke har
adgang til klientens reg-db fra din server. Tænk på hvilket sikkerhedshul
dette ville være hvis det var muligt. Alle servere ville kunne gå på jagt
på den lokale PC efter adresser, brugernavne, emailadresser og andre
interessante ting. De informationer du har adgang til fra din server er
noget i retning af de ting du kan se på
http://asp.stocholm.dk/servervariables.asp . Som du kan se, så er det
interessante ting - omend ikke så interessante som data i reg-db.

Vær i øvrigt venlig at kigge på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html for hvorfor det er en god
idé at skrive under det man svarer på.