Tilgang til database på anden server
Fra : Hansen

Dato : 18-10-03 23:49

Hej Gruppe

Jeg har et problem mht. en gæstebog jeg har lavet som benytter en Access
database. Jeg har selv et domain hvor den virker fint (gennem Cliche.dk) og
nu vil jeg så benytte den på en anden hjemmeside som ligger på en anden
server. Men det ser ud til at den ikke understøtter MySQL (eller hvad den
skal understøtte for at det virker) og så er det jeg tænker om det er muligt
at have databasen til at ligge på mit egen domain og så tilgå den fra den
anden server??
Har prøvet noget a'la:

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
'DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("guestbook.mdb")
>>> DSN = DSN & "DBQ=http://sthansen.dk/dionysos/test/guestbook.mdb"
Conn.Open DSN

hvor jeg peger på databasen men får følgende fejl i Conn.Open kaldet:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x13f8 Thread 0xd44
DBC 0x15aaffc Jet'.

Er det umuligt det jeg er ude i, eller er der nogen der kender en løsning?

-Hansen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-10-03 14:13

Hansen wrote:

> Er det umuligt det jeg er ude i, eller er der nogen der kender en
> løsning?

Hej "Hansen",

Det er ikke muligt at hente data fra en Access database over nettet (så vidt
jeg er bekendt med). Der er måske et par andre løsninger du burde kigge
på...

1) Hente MDB databasen ned på din egen maskine automatisk - f.eks. en gang i
timen.

2) Lave et XML interface til databasen og så bruge XMLHTTP til at læse data
fra den og XSLT til at præsentere data.

Håber du får det til at virke - og at du ser ovenstående som en personlig
udfordring hvorved du kan tilegne dig lidt ny viden

Hilsner,

Tony
Freelance webudvikler