Mærkelig fejlmeddelelse - Object Expected
Fra : Søren G. Andersen

Dato : 18-10-03 12:56

Hejsa!

Jeg har en ASP side i en webshop, med en smule Jscript her og
der... Og nu får jeg fejlmeddelelsen:
Line: 401
Char: 1
Error: Object Expected
Code: 0

Og på linie 401, char 1, står der INTET. Hverken i "Vis Kode",
eller i den oprindelige kode...
Hvad pokker sker der?

Mvh.

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 18-10-03 13:29

Søren G. Andersen skrev:
> [...]
> Error: Object Expected
> Code: 0
>
> Og på linie 401, char 1, står der INTET. Hverken i "Vis Kode",

Jeg er lidt i tvivl. Det er dit JScript der melder fejl, ikk?
I så fald skal du nok spørge i <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>

Der kan ofte være nogle problemer med at tælle sig frem til linien på
samme måde som browseren, så et link ville hjælpe.

/Torben

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 19-10-03 10:50

> Jeg er lidt i tvivl. Det er dit JScript der melder fejl, ikk?
> I så fald skal du nok spørge i <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>

Det tror jeg ikke - men jeg er da ikke sikker. Ved den originale kode er der
slet ikke 400 linier, og når koden er kørt gennem browseren, så er linie 401
midt mellem to indsatte billeder, hvor der blot er blankt rum...

> Der kan ofte være nogle problemer med at tælle sig frem til linien på
> samme måde som browseren, så et link ville hjælpe.

Jeg kan ikke give dig et link, for jeg udvikler det på min private maskine -
på den måde slipper jeg for at ødelægge en hel web-shop, hver gang jeg dummer
mig... ;)

Du kunne vel ikke give mig noget general info om fejlmeddelelsen? Eller
fortælle mig hvor jeg kan finde noget? Det kunne være det kunne hjælpe...

Tak indtil videre! :)

Fra : Torben Brandt

Dato : 19-10-03 12:04

Søren G. Andersen skrev:

> Det tror jeg ikke - men jeg er da ikke sikker. Ved den originale kode er der
> slet ikke 400 linier, og når koden er kørt gennem browseren, så er linie 401
> midt mellem to indsatte billeder, hvor der blot er blankt rum...

Jeg er nu stadig ikke med på hvad der sker... :)
1) Får du en popup-boks med fejlen
Se fx <URL:http://actuar.dk/torben/js.asp>
2) Eller får du en fejl 500 Intern serverfejl
Se fx <URL:http://actuar.dk/torben/asp.asp>

> Du kunne vel ikke give mig noget general info om fejlmeddelelsen?
> Eller fortælle mig hvor jeg kan finde noget? Det kunne være det kunne
> hjælpe...

Hvis svaret er 1) så er det JScriptet den er gal med, det har jeg ikke
så godt styr på.
Hvis det derimod er 2), så betyder det ofte at du mangler en linie, men
jeg har på fornemmelsen at det ikke er det, der er fejlen...

/Torben

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 19-10-03 13:20

Hejsa Torben!

Jeg fandt fejlen! (Det var iøvrigt dit første eksempel...)
Jeg ved ikke hvorfor den først melder fejlen på linie 401, for den ligger på
55... :(
Typisk M$!! Det var et manglende " i et Jscript, der fuckede det hele op...
Utroligt så meget bøvl sådan noget kan forårsage...! :)

Men tak for hjælpen!!!

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 19-10-03 23:51

> [...]

op...
> Utroligt så meget bøvl sådan noget kan forårsage...! :)

Det er fordi det er to forskellige "filer" du refererer til.

Linie 401 er i den html-kode browseren viser.
Og som er det eneste den kender til.

Linie 55 er i ASP-filen, som genererer html-koden.

Typisk manglende erfaring.

- Morten

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 20-10-03 17:13

> Det er fordi det er to forskellige "filer" du refererer til.
>
> Linie 401 er i den html-kode browseren viser.
> Og som er det eneste den kender til.

Det kan være jeg udtrykte mig uklart, men det der undrede mig var at fejlen
FØRST viste sig ved linie 401 i HTML-koden. Det giver ingen mening. Der var
masser både " og ) og ; inden da, så fejlen burde have vist sig selv noget
før.

> Linie 55 er i ASP-filen, som genererer html-koden.

Det ved jeg.

> Typisk manglende erfaring.

Måske. :)

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 21-10-03 01:12

> [...]
var
> masser både " og ) og ; inden da, så fejlen burde have vist sig selv noget

Ah - det var ikke sådan jeg forstod den.

Så er det typisk fordi en (syntax-) fejl i scriptet har "fjernet" en
funktion, hvorved et kald af funktionen vil melde fejl.
Det linie-nummer du får er der hvor funktionen kaldes fra, og altså ikke der
hvor fejlen er.

Forøvrigt kan man komme ud for at linie-nummeret der vises er 1 lavere end
det faktiske linie-nummer.
(som om den første linie har nr 0)

- Morten