gem i database
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 17-10-03 12:39

Jeg har oprettet en forbindelse til db og vil nu gemme den indtastede værdi
fra <input>
http://www.rtk-design.dk/rod/asp/malingliste/form.asp

Jeg forventer at e-mail adressen bliver gemt i databasen
http://www.rtk-design.dk/rod/asp/malingliste/adresseliste.mdb

Men den kommer fra med en fejl:
---
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO
statement.

/rod/asp/malingliste/send.asp, line 26

---

Her ses koden:
linie 26 indeholder: "Conn.Execute(strSQL)"

---
' SQL sætning opbygges
strSQL = "Insert into emailadresser ("

strSQL = strSQL & "email "

strSQL = strSQL & "values( "

strSQL = strSQL & "' " & Request.Form("email") & " ')"

' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)
---

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 17-10-03 12:49

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.rtk-design.dk/rod/asp/malingliste/form.asp
>
> Jeg forventer at e-mail adressen bliver gemt i databasen

Kig i koden jeg sendte til dit andet indlæg, der er fejlen rettet...

- Jacob

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 17-10-03 12:56

>Conn.Execute(strSQL)
>---

Gør nu dig selv den tjeneste at lave følgende linie før ovenstående
(som du vist har fået af vide et par gange):

Response.Write "SQL-sætning er: " & strSQL

Så vil den udskrive den sql den forsøger at udføre. Hvis du ikke kan
se fejlen, så send outoutputtet af sætningen hertil.

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

Hent mit ASP fotoalbum her: http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=598
http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk