Langsom side på en IIS6
Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 16-10-03 22:31

Jeg har lavet en lille chat i ASP på en IIS 6, hvor folk skriver linien ind
i en frame, der så laver en Form POST til en anden frame. Den 2. frame
laver jeg så en masse validering og andet og det virker fint. Denne frame
opdaterer (meta refresh) desuden automatisk hvert 10. sekundt.

Meeeeen engang imellem er den mange sekunder om at vise siden - hvor rammen
bare er tom om IE logoet kører rundt. Jeg har prøvet at smide en timer ind
i toppen og bunden af ASP filen og selv om siden er 10 sekunder om at komme
frem er timerværdien altid omkring 0.2 sek. Hvis jeg tvinger en af de andre
rammer til at opdaterer manuelt - kommer den "manglende" side samtidig.

Det opstår uregelmæssigt og både når jeg tester for mig selv, og når der er
flere brugere på.

For mig lyder det som om serveren ikke kan finde ud af at sende den side
med det samme. Jeg har ingen problemer med at åbne en anden side fra samme
server samtidig (Både på sanne domæne og andre)

Der er ingen nævneværdig belastning på netværket, harddisken eller CPUen på
serveren.

Kender du noget til dette problem?

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-10-03 01:40

On Thu, 16 Oct 2003 23:30:30 +0200, Lars Bo Wassini
<MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> wrote:

> [...]
>med det samme. Jeg har ingen problemer med at åbne en anden side fra samme
>server samtidig (Både på sanne domæne og andre)

Jeg tvivler på, at det er et server-problem. Som din måling indikerer,
går det pænt hurtigt, og det er uafhængigt af, om du har delay eller
ej.
Jeg ville snarere gætte på, at fejlen ligger clientside. Prøv evt. med
en browser som Opera, der generelt bruger langt færre ressourcer end
IE.

Frames kan også bruge flere ressourcer end "flade" sider. Det samme
kan clientside-scripting, hvis du har forvildet dig ind i den slags

Undskyld, jeg skulle bare lige have luftet et par af mine fobi'er ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj