Insert - forslag efterlyses
Fra : Finn

Dato : 16-10-03 16:27

Forslag til flg efterlyses:

keyword fra en form sendes....
Enten findes keyword ikke i db
skal derfor oprettes som en ny reocrd
og derefter vises den nye record
eller keword findes allerede
og skal derfor vises

Tanken er at begge handlinger skal laves i een og samme asp-fil.
Har haft lave en test, men kan ikke få det til at virke længere. Sikkert
pga. form-tag der er placeret forkert.

Håber nogen har gode ideer

mvh Finn

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 16-10-03 19:08

"Finn" <Finn@mail.dk> wrote in message
> [...]
>

> Tanken er at begge handlinger skal laves i een og samme asp-fil.
> Har haft lave en test, men kan ikke få det til at virke længere. Sikkert

Adskillige gode idéer, men du vil formentligt helst lave det selv, så giv os
koden og kig en tur på http://asp-faq.dk/article/?id=41 :)

Mvh. Jacob

Fra : Finn

Dato : 17-10-03 08:54

> Adskillige gode idéer, men du vil formentligt helst lave det selv, så giv
os
> koden og kig en tur på http://asp-faq.dk/article/?id=41 :)
>
> Mvh. Jacob

Nedenstående forslag virker bortset fra at brugeren promptes for at det er
ok at sende data igen. Det vil jeg gerne undgå. Som det ses forsøgte jeg et
Loop, men uden held
En del af kode er kun til at man kan se resultatet af testen
KODE START:

<!--#include file="data.inc"-->
<%
Response.Buffer = True
Session.LCID = 1030

Dim gnmloeb
gnmloeb = 0

' Hent værdien fra form
strKeyword = Trim(Request.Form("brugerid"))

' Opbygger en dynamisk SQL streng
strSQL = "SELECT * FROM T_Opgave WHERE"
strSQL = strSQL & " (brugerid = '" & strKeyword & "')"

' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
gnmloeb = 0

'Do While gnmloeb = 0

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
' Hvis der er fundet poster på søgningen
gnmloeb = 1
response.write rs("brugerid")& " eksisterer.........gennemløb = " & gnmloeb

Else

' Skaber DSNLess forbindelse til DBen

strSQL = "Insert into T_Opgave (brugerid) "
strSQL = strSQL & "values ('" & Request.Form("brugerid") & "')"
gnmloeb = 1
response.write "sql-sætning = "& strSQL & " Tryk opdater" & gnmloeb
Set rs = myConn.Execute(strSQL)

'Response.Redirect "tst.asp"

%>
<script type="text/javascript">