'Omvendt' HTMLEncode?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 16-10-03 10:44

Hej NG.

Jeg har en asp side, der skal vise et treeview. Indholdet hentes fra en
database, og det virker også helt fint.
Men hvis der i databasen ligger en dobbeltquote, får jeg en fejl på siden,
fordi den tror tekststrengen slutter. Derfor har jeg lavet en
Server.HTMLEncode af strengen og erstattet så " med to enkelt quotes.
Det er så helt fint, men nu står alle andre special tegn som f.eks.
nationale karaktere som &kode;.
Er der en funtion til at lave det om igen?

mvh
stefan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-10-03 11:05

Stefan Kristensen skrev:

> Men hvis der i databasen ligger en dobbeltquote, får jeg en
> fejl på siden, fordi den tror tekststrengen slutter. Derfor
> har jeg lavet en Server.HTMLEncode af strengen og erstattet så
> " med to enkelt quotes.

Hvis det kun er anførselstegn der volder problemer, kan du vel
bruge Replace i stedet for HTMLencode?

Hvor er det i øvrigt at anførselstegnene giver problemer? Er det
browseren der brokker sig fordi der går ged i html-koden eller er
det serveren (asp-parseren) der brokker sig fordi der er ged i asp-
delen?

> Er der en funtion til at lave det om igen?

Der er (mig bekendt) ikke nogen HTMLdecode-funktion i asp, men der
findes en i asp.net.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : AuroraB

Dato : 16-10-03 11:28

on 16.10.2003 12:05 Jens Gyldenkærne Clausen said the following:

> Der er (mig bekendt) ikke nogen HTMLdecode-funktion i asp, men der
> findes en i asp.net.

Jeg lærte for en tid siden at URLDecode gjøres automatisk av ASP selv
når man benytter Request.QueryString("value"). Man trenger altså ikke
bekymre seg for dekodingen.

aurorab

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-10-03 11:36

AuroraB skrev:

> Jeg lærte for en tid siden at URLDecode gjøres automatisk av
> ASP selv når man benytter Request.QueryString("value").

Jep - men nu er der jo forskel på URLencode og HTMLencode...
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : AuroraB

Dato : 16-10-03 13:45

on 16.10.2003 12:36 Jens Gyldenkærne Clausen said the following:

> Jep - men nu er der jo forskel på URLencode og HTMLencode...

Det er det

aurorab