Syntax error in INSERT INTO statement.
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 16-10-03 02:01

jeg er ved at lave en login som skal smide login datoen ind i db lige indtil
den kom med denne fejl...

---
Microsoft JET Database Engine error '80040e14'
Syntax error in INSERT INTO statement.
/rod/asp/login/tjek.asp, line 24
---

her er så linie 23-25

session.timeout = 60
Conn.Execute("Insert Into logon-time (tid) Values(Now())")
Response.Redirect "beskyttet.asp"

hvad er der galt, har søgt men ikke fundet noget svar...

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-10-03 02:27

Rune Thougaard Kristensen skrev:

> Conn.Execute("Insert Into logon-time (tid) Values(Now())")

Feltnavnet "logon-time" er problembarnet. Uden klammer opfatter
databasen en bindestreg som minus: logon - time.

Hvis du har mulighed for det, så vælg et andet feltnavn. Det er
noget skidt at arbejde med navne der skal escapes før de kan
bruges. Men ellers kan du klare dig med firkantklammer:

   INSERT INTO [logon-time] (tid) VALUES (Now())
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 16-10-03 03:03

> Hvis du har mulighed for det, så vælg et andet feltnavn. Det er
> noget skidt at arbejde med navne der skal escapes før de kan
> bruges. Men ellers kan du klare dig med firkantklammer:

Nu har jeg ændret den til logontime og virker næsten fint...

http://www.rtk-design.dk/rod/asp/login/main.asp
brugernavn og password = test

men når man submitter kommer man ikke ind på den beskyttede side..??

i min tjek.asp står der:

' Tjekker om brugernavn og password er rigtig
Set tjekstr = Conn.Execute("Select * From Tabel1 Where brugernavn =
'"&Replace(Request.Form("brugernavn"), "'", "''")&"' And password =
'"&Replace(Request.Form("password"), "'", "''")&"'")

' Hvis nej, kommer brugeren tilbage main.asp
If tjekstr.BOF Or tjekstr.EOF Then
Response.Redirect "main.asp?fault=Forkert brugernavn eller password."

' Hvis ja. kommer bruger til beskyttet side + lave sessions
Else
session("brugernavn") = tjekstr("brugernavn")
session.timeout = 60
Conn.Execute("Insert Into logontime (tid) Values(Now())")
Response.Redirect "beskyttet.asp"
End If

håber nogle finder min fejl...

mvh. Rune Thougaard

Fra : Torben Brandt

Dato : 16-10-03 07:41

Rune Thougaard Kristensen skrev:

> ' Hvis nej, kommer brugeren tilbage main.asp
> If tjekstr.BOF Or tjekstr.EOF Then
> Response.Redirect "main.asp?fault=Forkert brugernavn eller password."

Det skal være AND i stedet for OR.

Et recordset starter altid i begyndelsen, dvs .BOF (beginning of file)
er sand.

Hvis man tjekker på .BOF og .EOF (end of file) begge er sande, så er vi
både ved starten og slutningen - altså må recordsettet være tomt.

mvh Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-10-03 10:20

Torben Brandt skrev:

> Det skal være AND i stedet for OR.

Ja.

> Et recordset starter altid i begyndelsen, dvs .BOF (beginning
> of file) er sand.

Netop.

> Hvis man tjekker på .BOF og .EOF (end of file) begge er sande,
> så er vi både ved starten og slutningen - altså må
> recordsettet være tomt.

Af dine ovenstående præmisser kan man også se at det er nok at
tjekke for .EOF hvis man gør det umiddelbart efter åbning af
postsættet.

Hvis .EOF er sand ved åbning af postsættet, er det fordi det er
tomt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen