Fra .asp til access db
Fra : Is

Dato : 15-10-03 21:38

Hej

Måske er det et access sp. men jeg prøver her først

Jeg har en side som har virket, men efter serveren "døede" og jeg måtte
loade det hele igen , kan jeg ikke få lov til at lægge nye data ind i
access. Jeg får følgende fejl:

--
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object
is read-only.

---
Hvad er der mon galt ???

siden ser ellers sådan ud
---
If session("validering") = "dch-haslev" Then Response.Redirect("listen.asp")

If Request.QueryString("fortryd") = "før mig tilbage" Then
Response.redirect("fup.asp")

Dim brugernavn, adgangskode, dchliste

'hvis submit ikke er tom
If Request.QueryString("submit") <> "" Then

brugernavn = Request.QueryString("brugernavn")
adgangskode = Request.QueryString ("adgangskode")

'opret forbidelse mellem dchliste og server

Set dchliste = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'henter data til dchlisten fra medlemslisten.mdb

'################################
dchliste.Open "DBQ=" & Server.Mappath("brugerdata") & ";Driver={Microsoft
Access Driver (*.mdb)};"
'################################

Dim brugerliste

Set brugerliste = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
'dchliste er "lageret" fra forbindelse.asp
'brugerliste er "lager" for tabellen "Tabel1"
brugerliste.Open "Tabel1" , dchliste, 2, 2

'opretter en ny post,
'der gemmes brugernavn og adgangskode der er brugt i forsøg på at logge ind
'databasen sætte selv tidspunkt for login
brugerliste.AddNew
brugerliste("brugernavn") = brugernavn
brugerliste("adgangskode") = adgangskode

'opdatere brugerliste
brugerliste.Update
response.write "alt ok linje 59"
response. end

'lukker og tømmer "brugerliste"
brugerliste.Close
Set brugerliste = Nothing

'lukker og tømmer "dchliste"
dchliste.Close
Set dchliste = Nothing

Response.Redirect ("loginjump.asp?brugernavn=" & brugernavn &
"&adgangskode=" & adgangskode & "&key=dch-haslev")

End If
---
problemet kommer jeg kommer til : brugerliste.Update

så længe :
response.write "alt ok linje 59"
response. end
står foran : brugerliste.Update er der ingen problemer, men flytter jeg
det efter (som vist), kommer fejlmeddelsen

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 15-10-03 22:30

> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or

Du skal sørge for at der er skriverettigheder på den mappe DB'en ligger i.

Se mere her: http://www.asp-faq.dk/article/?id=4

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk