Kryptering af betalingsforbindelse
Fra : Kruger

Dato : 15-10-03 19:14

Jeg har brug for hjælp til følgende:

Jeg er i gang med at designe en webshop, og bruger sessions til
at holde styr på indkøbskurven. Dette gør at når jeg kopler
brugeren over på den sikrede SSL forbindelse går alle sessions
tabt, da forbindelsen kører over wannafind.dk's server.

Jeg regner ikke med at jeg ka få overført sessions, så hvordan
skal jeg gøre det?

skal jeg køre hele webstedet gennem SSL forbindelsen eller er der
noget smartere?

Jeg ser helst ikke at bruge cookies.

Mvh og på forhånd tak!

-M. Kruger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-10-03 19:22

Kruger wrote :

> [...]
> brugeren over på den sikrede SSL forbindelse går alle sessions
> tabt, da forbindelsen kører over wannafind.dk's server.

Det lyder rimeligt - det er behavior by design.

> Jeg regner ikke med at jeg ka få overført sessions, så hvordan
> skal jeg gøre det?

Du kan overføre dine data via URI.

> skal jeg køre hele webstedet gennem SSL forbindelsen eller er der
> noget smartere?
>
> Jeg ser helst ikke at bruge cookies

En session er jo også en cookie, så du vinder så vidt jeg kan gennemskue
ikke noget ved det. Dit SSL-site vil sikkert ikke kunne læse den cookie
der er sat på dit ikke-sikre site. Du kan jo som sagt overføre dine data
i URI - det kan jeg ikke som udgangspunkt se noget problem i. Du kan så
enten vælge at lave en checksum på dine data eller helt kryptere dem
inden de sendes fra site1 til site2. På site2 dekrypteres så data.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Tillykke, Frederik og Mary