min første ASP side
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 15-10-03 12:30

hvad er der galt her?

<% Response.Write "<h1>Velkommen til mit første ASP dokument</h1>" %>
%></td>

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-10-03 12:39

Rune Thougaard Kristensen skrev:

> hvad er der galt her?

Hvad sker der - og hvad forventer du at der skal ske?

Prøv at læse denne artikel: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

Hvis du får en fejl 500, kan du komme lidt videre her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=45>.

Her skriver den nok bare

   & Date &

- hvor du forventer noget i retning af:

   15-10-2003

Du skal ikke benytte anførselstegn når du udskriver variable:

(NB: "<%= " er det samme som "<% Response.write")
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 15-10-03 12:54

> [...]
>
> Du skal ikke benytte anførselstegn når du udskriver variable:

> (NB: "<%= " er det samme som "<% Response.write")

tak for hjælpen nu skulle det virke
http://www.rtk-design.dk/rod/test-asp/test%20of%20all.asp
Jeg skal gøre mit bedste for at lave rigtige indlæg men det er åbenbart lige
anderledes i denne grubbe end andre...

men tak igen.!

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-10-03 13:34

Rune Thougaard Kristensen skrev:

> tak for hjælpen nu skulle det virke

Velbekomme -og tillykke.

> http://www.rtk-design.dk/rod/test-asp/test%20of%20all.asp

Et lille råd - undgå mellemrum og non-ascii-tegn i filnavne.

> Jeg skal gøre mit bedste for at lave rigtige indlæg men det er
> åbenbart lige anderledes i denne grubbe end andre...

Hvilke andre tænker du på? Denne gruppe er ikke meget anderledes
end de ca. 20 andre danske grupper jeg benytter. Det er en god ide
at stikke fingeren i jorden først og fx undersøge om der findes en
OSS (FAQ) for gruppen. Hvis en spørger ikke selv finder den, bliver
han/hun som regel hurtigt og venligt gelejdet derhen hvis det er
relevant.

Hvis du ikke allerede kender til siden <http://usenet.dk/>, kan den
varmt anbefales.

NB: Der er to mindre problemer med formalia i dit sidste indlæg.
For det første skriver du ikke hvem du svarer. En del af os ser kun
nye indlæg i en tråd, så du kan ikke regne med at det bare ser ud
som på din egen skærm. Derudover har du citeret næsten hele det
foregående indlæg. Det er stort set aldrig nødvendigt. Hvis man
klipper i citaterne, bliver det lettere at se hvad der kommenteres.
Du kan se mere om citatteknik på linket i min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-10-03 12:41

Rune Thougaard Kristensen wrote :

> hvad er der galt her?

Hvad er problemet?

Det er glædeligt at du vil til at lære ASP, men gør dig selv en tjeneste
og læs http://www.asp-faq.dk/article/?id=41 først.

Kort summeret er det noget med:

* Undlad at sende en masse kode med i dine indlæg, der ikke er relevant
* Undlad at spørge: "Hvad er der galt her?", men skriv i stedet hvad
du forventede af output, hvad der rent faktisk kom ud eller hvad
fejlen var.
* Hvis du har et problem, så søg først på www.asp-faq.dk efter om der
eventuelt skulle være skrevet en artikel om emnet inden ud spørger
herinde. Siden er netop lavet for at dee faste skrivere herinde ikke
skal gentage de samme ting flere gange.

Om dit eksempel herunder:

Det er alt for kompliceret. Smid tabellen væk og prøv blot at skrive
nogle ting til browseren. Når du putter det hele ind i en tabel, så gør
du det blot mere kompliceret at finde fejlen, og det er netop i den fase
du er lige nu (hvor du skal lære).

Et eksempel på hvordan du kunne spørge er dette (for linien ovenfor):

[...]
Jeg har forsøgt at skrive den aktuelle dato ud til browseren. Min kode
er:

Response.Write "& Date &"

Jeg ville forvente at der kom til at stå

15-10-2003

Men der kommer til at stå:

& Date &

Hvorfor sker dette?