hvor kan jeg lære ASP
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 15-10-03 08:31

hej NG

Hvordan kan jeg lære ASP, jeg har været næsten alle toturialsene igennem på
HTML.dk og har også været på udvikleren.dk

Det jeg har gjordt er at læse hvad der stå, og så har jeg bare skrevet de
koderne af som der nu stod på siden...

Skal jeg arbede på en anden måde med ASP eller skal jeg bare bliver ved
sådan her indtil jeg kan huske det hele uden ad...?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 15-10-03 08:50

Rune Thougaard Kristensen skrev
> hej NG
>
> Hvordan kan jeg lære ASP, jeg har været næsten alle toturialsene
> igennem på HTML.dk og har også været på udvikleren.dk

Da jeg startede med at kigge på ASP, købte jeg bogen "Beginning Active
Server Pages 3.0" fra WROX. Den fortalte mig hvad jeg skulle vide og mere
til uden at jeg bare skulle skrive koden af. Rigtig god bog.

Du kan se den her:
http://www.globe.dk/Default.asp?action=detail&vare=Wi4363-6

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 15-10-03 10:06

Hejsa NG!

Jeg kan anbefale http://www.w3schools.com/ - de har en glimrende ASP sektion,
der både kan bruges som opslagsværk, og som har kode-eksempler... En
fremragende side!
Derudover kan jeg anbefale storebroderen til Beginning ASP... Den hedder
Advanced Active Server Pages 3.0, og kan fås til omkring 550,- hvis du leder
lidt på nettet... Den er mindst lige så nyttig for en begynder som den anden,
syntes jeg, for man vil hurtigt mere end man kan... ;)

Til sidst kan jeg da sige, at når jeg har haft problemer med et eller andet,
så er Google altid god! Med lidt vilje kan man finde MEGET specifikke
løsninger der - nåja, og så er der jo altid nyhedsgrupper.... ;)

Held og lykke med det!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus O

Dato : 15-10-03 10:13

"Søren G. Andersen" <no@spam.dk> wrote

> Derudover kan jeg anbefale storebroderen til Beginning ASP... Den hedder
> Advanced Active Server Pages 3.0, og kan fås til omkring 550,- hvis du leder

må være Professional Active Server Pages 3.0 der skulle have stået...........

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 15-10-03 11:07

tak for de gode råd, jeg har også selv købt ASP 3 - dynamiske hjemmesider af
Michell Cronberg

men, er der andre gode råd til hvordan jeg kan lære ASP uden af skrive
koderne af...??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 15-10-03 12:00

> [...]
> hjemmesider af Michell Cronberg
>
> men, er der andre gode råd til hvordan jeg kan lære ASP uden af skrive

Beslut dig for at du vil lave en eller anden funktion.

F.eks.:
1 - at hente data ud af en database.
2 - vise antallet af dage imellem to datoer og så skriv en bestemt
besked alt efter hvor gammel vedkommende er
3 - tjekke om et bestemt kriterie er opfyldt i databasen og så afvikle
kode derefter.

Gerne så banale som muligt. Når du så skal til at skrive koden ned, skal du
nøjes med at finde din hjælpe i en reference-liste og ikke i kodeeksempler.

Vil du gerne konvertere en tekst (f.eks: 263) til tal, så du kan bruge det
til at lave udregninger, så lad være med at kigge i kodeeksemplerne, men
find den funktion der gør det og leg med det. Kig så samtidig på de
funktioner der har en tilsvarende effekt. Vupti, før end du aner det har du
fanget hvad det drejer sig om og kan det på rygraden.

Håber du kan bruge det til noget. God vind.

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 15-10-03 12:27

> [...]
du
> fanget hvad det drejer sig om og kan det på rygraden.
>
> Håber du kan bruge det til noget. God vind.

Tak det skal jeg prøve om jeg kan finde ud af... der er vel ikke en af jer
som er friske på at hjælpe mig lidt i gang med mit ASP hvis vi nu kunne
hjælpe med hinnanden via MSN ?

kontakt mig her: rune@rtk-design.dk

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-10-03 12:38

Rune Thougaard Kristensen wrote :

> Tak det skal jeg prøve om jeg kan finde ud af... der er vel ikke en af
> jer som er friske på at hjælpe mig lidt i gang med mit ASP hvis vi nu
> kunne hjælpe med hinnanden via MSN ?

En af fordelene ved usenet er jo netop at du kan få hjælp af "flere på én
gang", da der vel er flere læsere end skrivere.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Tillykke, Frederik og Mary

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-10-03 16:24

On Wed, 15 Oct 2003 09:30:56 +0200, "Rune Thougaard Kristensen"
<rune@rtk-design.dk> wrote:

>Hvordan kan jeg lære ASP, jeg har været næsten alle toturialsene igennem på
>HTML.dk og har også været på udvikleren.dk

Ud over de andre gode råd, du har fået, så vil jeg anbefale dig at
hente VBScript-dokumentationen - den er uundværig til den slags
spørgsmål:

VBScript-dokumentation kan downloades herfra:

Hvis du downloader og installerer den på din egen maskine, har du den
som en Windows Help-file (.chm-format) - uundværlig efter min mening.

Jeg bruger den både når jeg ikke lige kan huske, hvilken funktion jeg
skal bruge, eller hvis jeg er usikker på syntaksen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj