Access workgroup - hvordan fjerner man den~
Fra : Cocktail-Henning ;-)

Dato : 14-10-03 16:30

Hej,
jeg sidder med noget af en "Børge" af et problem!!!

Og jeg ved godt at det måske er mere acces end asp - men det
handler om et problem, da min lille access ikke længere kan
bruges ude på serveren.... !!!!

SAGEN ER DEN...
Jeg har været nødt til at anvende "workgroup" på min pc for at
kunne arbejde med en access-database, der anvendte en sådan.

Og så er det "smittet af" på alle andre *.mdb filer jeg herefter
åbner, redigerer og gemmer....
Derefter bruger åbenbart ALLE mdb-filer den samme bruger
opsætning !!!!?!?!?!?

for den da!!!

Hvordan fjerner man den løjser igen???

Med de bedste ønsker om snarlig hjælp!!
mvh

Cocktail Henning
"der ryster basn og alle indlæg - men bruger logon er der endnu!"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-10-03 16:42

Cocktail-Henning skrev:

> Og jeg ved godt at det måske er mere acces end asp - men det
> handler om et problem, da min lille access ikke længere kan
> bruges ude på serveren.

Prøv at spørge i Access-gruppen: <news:dk.edb.database.ms-access>.

> ... !!!!

De her blev til overs.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Cocktail-Henning ;-)

Dato : 15-10-03 08:54

Jens GyldenkærneClausen wrote in > Prøv at spørge i Access-gruppen:
> [...]

... og hvordan i al verden får jeg fat på den?!?!?

"news:dk.edb.database.ms-access" åbner en netscape???
og der henvises til en forældet hjemmeside??

PS: hvorfor er access-gruppen egentlig ikke med i listen her på html
af grupper???

Med de bedste ønsker for den forestående Jul...!

Cocktail-Henning -
"rystet over sin manglende access til access..."

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-10-03 10:04

Cocktail-Henning wrote :

> Jens GyldenkærneClausen wrote in > Prøv at spørge i Access-gruppen:
>
> .. og hvordan i al verden får jeg fat på den?!?!?

Du bruger et nyhedsgruppeprogram, som fx OE eller Netscape. Se mere
www.usenet.dk .

> "news:dk.edb.database.ms-access" åbner en netscape???
> og der henvises til en forældet hjemmeside??
>
> PS: hvorfor er access-gruppen egentlig ikke med i listen her på html
> af grupper???

Fordi HTML.dk ikke har alle grupper - men netop kun de med direkte
relevans til HTML-arbejde. Læste du ikke indholdet af den gule boks
[1], inden du postede indlægget?

> Med de bedste ønsker for den forestående Jul...!
>
> Cocktail-Henning -
> "rystet over sin manglende access til access..."

PS: Som Jens fik jeg også noget til overs, da jeg læste dit indlæg.
Kan du forstå den subtile hentydning, eller skal du have det uddybet?
Specifikt var det disse tegn: !?!?????

[1]
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_serverside_asp/default.asp?mode=form

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Tillykke, Frederik og Mary

Fra : Cocktail-Henning ;-)

Dato : 15-10-03 12:10

Jesper Stocholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Fordi HTML.dk ikke har alle grupper - men netop kun de med direkte
> relevans til HTML-arbejde. Læste du ikke indholdet af den gule boks ..?

Og jeg siger
"Der er da osse noget der hedder www.ActiveServerDeveloper.dk ... "

siger cocktail-Henning
"Og ryster Frede & Marie - helt sammen..."

Fra : Cocktail-Henning ;-)

Dato : 15-10-03 12:14

Cocktail-Henning wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Der er da osse noget der hedder www.ActiveServerDevexxxxxxx....

ja den hedder altså...
http://www.activedeveloper.dk

;-( *rødmer*

siger Cocktail-Henning
"og ryster en uklædelig rødmen af sit buttede ansigt..."

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-10-03 10:07

Cocktail-Henning skrev:

> .. og hvordan i al verden får jeg fat på den?!?!?

Undskyld, jeg havde ikke set at du brugte html.dk. Denne gruppe er
en del af det der kaldes usenet - eller "nyhedsgrupper" på dansk.
Man kan læse og skrive på usenet via et usenetprogram - fx Outlook
Express, Agent, Dialog, Xnews eller Gravity. Det eneste det kræver,
er at man har adgang til en newsserver. Din internetudbyder har
formentlig én [1] - og ellers kan man benytte Sunsites newsserver
(hedder blot sunsite.dk).

Man kan også benytte en webportal til at deltage på usenet. Sådan
en er HTML.dk - der dog kun har et lille udvalg af grupperne på
usenet. En portal med langt flere grupper er
<http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/>.

Det kan godt anbefales at bruge et rigtigt newsprogram til usenet.
Det giver langt flere muligheder end man kan få på en webportal.
Hvis man vil benytte Outlook Express, er det dog en god ide at
hente programmet OE-Quotefix[2] først - det får OE til at blive et langt
bedre program.

Du kan læse meget mere om usenet her: <http://usenet.dk/>.

> PS: hvorfor er access-gruppen egentlig ikke med i listen her
> på html af grupper???

Det må du spørge folkene bag HTML.dk om - men det er formentlig
fordi de vurderer at emnet er for perifært til en side om
webdesign.

> Cocktail-Henning -
> "rystet over sin manglende access til access..."

Noter:
======
[1] Typisk hedder newsserveren hos en udbyder news.<udbydernavn>.dk - fx
findes der news.cybercity.dk og news.get2net.dk. TDK er lidt
anderledes, her hedder serveren news.tele.dk
[2] <http://flash.to/oe-quotefix/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Cocktail-Henning ;-)

Dato : 15-10-03 12:08

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> en del af det der kaldes usenet - eller "nyhedsgrupper" på dansk.
> Man kan læse og skrive på usenet via et usenetprogram - fx Outlook

Cocktail Henning siger TAK !
("Not shaked - only stirred...")