<% i textarea
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 14-10-03 12:49

Hej,

Jeg har et <textarea>, hvor jeg skal hvae vist noget asp-kode. Hvad skal jeg
erstatte <-tegnene med, så scriptet ikke køres, men blot vises?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-10-03 12:54

Rasmus Nielsen skrev:

> Jeg har et <textarea>, hvor jeg skal hvae vist noget asp-kode.
> Hvad skal jeg erstatte <-tegnene med, så scriptet ikke køres,
> men blot vises?

I HTML-koden skal de ikke erstattes med noget. For at skrive det ud
i asp, kan du fx lægge indholdet i en variabel:

<%
Dim aspTekst
aspTekst = "<% Option Explicit %>"
%>

<textarea name="tekst" cols="6" rows="10">
<%= aspTekst %>
</textarea>

Hvis asp-teksten i forvejen ligger i en variabel (fx i et recordset
eller i et form-request) behøver du ikke gøre noget særligt.

Det er muligt at ovenstående vil give problemer i asp-parseren - i
så fald kan du skille tegnene ad:

aspTekst = "<" & "% Option Explicit %" & ">"
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Voller

Dato : 14-10-03 12:59

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev
> Jeg har et <textarea>, hvor jeg skal hvae vist noget asp-kode. Hvad skal
jeg
> erstatte <-tegnene med, så scriptet ikke køres, men blot vises?

Du kan benytte Server.HTMLEncode til at erstatte <, >, ", og andre HTML-tegn
deres tilsvarende HTML-entiteter (mener de hedder entiteter - hæng mig ikke
op på det).
F.eks.: " bliver til &quot;.

Altså skal din kode se sådan her ud:
<textarea><% = Server.HTMLEncode(MyVar) %></textarea>

Mvh. Thomas.