Variabler frem/tilbage fra sider
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 13-10-03 21:13

En bruger åbner siden "kald.asp".
Denne forsøger at kontakte forskellige servere, ved at skrive
<script src="[server]/svar.asp"></script>, der dermed returnerer
en variabel, som et JavaScript på "kald.asp" valdilerer, og
returnerer en værdi til brugeren (liste over alle tilgængelige
servere; max 3).
Jeg søger nu at redirecte til den første tilgængelige server, men
inden brugeren har fået nogen form for output i browseren
(kald.asp).
Altså at anvende Response.Redirect.
Men hvordan kan jeg på en lignende måde kontakte et script på en
anden server med en variabel, som returnerer en eller flere
andre?

Eks.:
kald.asp efterspørger server1.dk/[sti]/svar.asp?taeller=t1 og får
intet svar.
Derfor forsøger den med server2.dk/[sti]/svar.asp?taeller=t2 og
heller ikke denne gang får den svar.
Tredje script er server3.dk/[sti]/svar.asp?taeller=t3, og denne
gang returneres der en værdi fra "server3", og der skal nu
redirectes til [server3].dk/[sti]/tilgaengelig.asp

Hvis det ikke kan lade sig gøre at redirecte før klienten kan jeg
godt leve med det, men jeg går ud fra, at den anden metode
muligvis er hurtigere osv?

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne