MySQL-ydeevne?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 13-10-03 12:05

Hej,

Jeg har et website, som er baseret på en del Access-databaser. Jeg overvejer
at smide det hele i en MySQL-database. Hvor mange forespørgsel kan sådan en
håndtere samtidigt`

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-10-03 00:52

> [...]
overvejer
> at smide det hele i en MySQL-database. Hvor mange forespørgsel kan sådan

Mange, men det kommer meget an på serveren (især mængden af RAM og dine
harddiske.) Jeg har udviklet et site, som i peak leverer op mod 40-50
dynamiske sider pr. sekund, hver side har min. 2 databaseforespørgsler.
Webserveren er på een (i praksis flere, loadbalancing) server, databasen på
en anden. Databaseserveren har 2048 MB RAM og et godt SCSI disk system. Pga.
den store mængde RAM, kan hele databasen hentes op i memory, hvis MySQL har
lyst til det, så databaseserveren har ikke de store problemer med at følge
med.

--
Mvh. Jesper